ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ديوان عدالت اداری ايران ممنوعيت تنبيه بدنی در مدارس را تأييد کرد

هيأت تخصصی پژوهشی و فرهنگی ديوان عدالت اداری ايران درخواست لغو «ممنوعيت اعمال تنبيه در مدارس» را رد کرد.

هيأت تخصصی پژوهشی و فرهنگی ديوان عدالت اداری ايران درخواست لغو «ممنوعيت اعمال تنبيه در مدارس» را رد کرد.

روزنامه اعتماد روز شنبه ۲۶ مهر گزارش داد که فردی با ارائه دادخواستی، ماده ۷۷ آيين‌نامه اجرايی مدارس را که در آن هرگونه تنبيه دانش‌آموزان از قبيل «اهانت و تنبيه بدنی» ممنوع شده، «خلاف شرع دانسته و توضيح داده که در شرع تنبيه به قصد تأديب بلااشکال بلکه در جهت رشد واجد تجويز شرعی است و به همين جهت خواهان ابطال آن شده بود.»

اين دادخواست در جلسه هيأت تخصصی پژوهشی و فرهنگی ديوان عدالت اداری مطرح و نظريه هيات به اين شرح اعلام شد: «با عنايت به اينکه شورای نگهبان بند ۷۷ آيين نامه مورد اعتراض را خلاف شرع تشخيص نداده و با عنايت به اينکه جهت درخواست ابطال از سوی شاکی مخالفت با شرع بوده و مغايرت با قانون مطرح نشده است، بنابراين به استناد تبصره دو ماده ۸۴ قانون تشکيلات و آيين دادرسی ديوان عدالت اداری بند ۷۷ آيين‌نامه مورد اعتراض قابل ابطال تشخيص نمی‌شود و لذا رأی به رد شکايت شاکی صادر و اعلام می‌شود.»

اين رأی ظرف ۲۰ روز از تاريخ صدور، از سوی رئيس ديوان يا ۱۰ نفر از قضات ديوان قابل اعتراض است.

با اينکه تنبيه بدنی دانش‌آموزان در ايران ممنوع است اما هر ساله گزارش‌هايی در خصوص تنبیه دانش‌آموزان در مدارس اين کشور منتشر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیدارزنی دیوان عدالت اداری ایران ممنوعیت تنبیه بدنی در مدارس را تأیید کرد | بیدارزنی

    […] رادیوزمانه: هیأت تخصصی پژوهشی و فرهنگی دیوان عدالت اداری ایران درخواست لغو «ممنوعیت اعمال تنبیه در مدارس» را رد کرد. […]