ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ازدواج همجنسگرایان در سه ایالت دیگر آمریکا قانونی شد

سه ایالت آریزونا، آلاسکا و ویومینگ در آمریکا، ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت شناختند و شمار ایالت‌های حامی همجنسگرایان در این کشور به ۳۲ ایالت رسید.

سه ایالت آریزونا، آلاسکا و ویومینگ در آمریکا، ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت شناختند و شمار ایالت‌های حامی همجنسگرایان در این کشور به ۳۲ رسید.

در حال حاضر، ۳۲ ایالت در آمریکا از ازدواج همجنسگرایان حمایت می‌کنند.

به گزارش روزنامه آفتون بلادت سوئد، دادگاه سه ایالت آریزونا، آلاسکا و ویومینگ در آمریکا، قوانین منع ازدواج همجنسگرایان را از میان برداشتند و ازدواج آنان را به رسمیت شناختند. با این تصمیم که روز جمعه ۱۷ اکتبر اعلام شده، قوانین موجود در ۳۲ ایالت آمریکا، از ازدواج همجنسگرایان حمایت می‌کنند.

دیوان عالی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که به درخواست‌های مربوط به ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان در آمریکا رسیدگی نخواهد کرد.

در ایالت ویومینگ، قاضی منطقه‌ای پیش از این مخالفت خود را با قانون حمایت از ازدواج همجنسگرایان اعلام کرده بود، اما رئیس فدرال این ایالت، مت مید اعلام کرده است اگرچه این قانون خلاف عقاید و اعتقادات شخصی وی است، اما علیه آن شکایتی نخواهد کرد و آن را به رسمیت خواهد شناخت.

قاضی ایالت آریزونا نیز حکم قانونی بودن ازدواج همجنسگرایان در این ایالت را امضا و تاکید کرده که منع ازدواج همجنسگرایان، با قانون اساسی آمریکا در تضاد است.

وزیر دادگستری آریزونا نیز بلافاصله پس از رای این قاضی، حمایت خود را از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در این ایالت اعلام کرده است.

خبر آزادشدن ازدواج همجنسگرایان در ایالت آریزونا و واکنش سریع وزیر دادگستری، با ناراحتی و خشم جین براور رئیس فدرال این منطقه روبه‌رو شده است.

او گفته است: «نه تنها از این حکم خشمگینم، بلکه بیش از این ناراحتم که قضاتی که منتخب فدرال نیستند سیاست‌شان را از مناطق و استان‌های دیگر به ما دیکته می‌کنند. در صورتی که ما بیش از ۲۰۰ سال با قوانین موجود زندگی کرده‌ایم.»

در حال حاضر به همت کنشگران دگرباشان جنسی، سیاستمداران موافق جنبش دگرباشان جنسی در آمریکا و چندین قاضی منتقد تبعیض‌های جنسی و جنسیتی، ازدواج همجنسگرایان در بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا ازجمله کانتیکت، آیووا، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیویورک و ورمونت قانونی شده است.

در جولای سال گذشته نیز دادگاه عالی آمریکا، بالاترین نهاد قضائی این کشور، قانون فدرال ازدواج در ایالت کالیفرنیا را که طبق آن ازدواج به‌عنوان پیوند یک زن و یک مرد شناخته شده بود تغییر داد و بار دیگر با ازدواج همجنسگرایان موافقت کرد. در پی این تصمیم، دگرباشان جنسی در سراسر آمریکا جشن گرفتند. پایتخت آمریکا هم که شهری غیر ایالتی محسوب می‌شود، اجازه صدور قباله ازدواج برای همجنسگرایان را داراست.

قبایل بومی آمریکا نیز قانون ازدواج همجنسگرایان را در سرزمین‌های تحتدر کنترل خود به رسمیت می‌شناسند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 71

    […] ملل هنگ‌کنگ صحنه درگیری‌های تازه پلیس با معترضان شد ازدواج همجنسگرایان در سه ایالت دیگر آمریکا قانونی شد انتخابات آیندۀ تونس و مشکلات حزب سوسیالیست […]

  • Behrouz

    اگر شمار ایالتهای موافق ازدواج همجنس گراها از ۳۲ به ۵۰ برسد در آنصورت خیال نویسندگان رادیو زمانه آسوده شده و دیگر شیعه و سنی سر ها را نخواهند برید . ایران اعدام ها را متوقف میکند واز ساختن بمب اتمی و نابودی یهودیان منصرف شده و دست از قتل و عام بلوچ ها وکردها برمیدارد . ملاها، کمونیست ها و ناسیونالیست های ایرانی همگی یکشبه دمکرات شده و سپاه ده میلیونی خبرگان، صاحب نظران، نویسندگان، روشنفکران، شاعران، کنشگران، ..........................فرصتی می یابند که با نبوغ خود دست به ابداعات و اختراعات زده و دنیا را از نبوغ خود که فقط در نهاد ما است شگفت زده کنند.

  • ازدواج همجنسگرایان در سه ایالت دیگر آمریکا قانونی شد | خبر خوب

    […] منبع […]