ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از سرگیری همکاری گازی ایران و بریتانیا در دریای شمال

شرکت بی‌پی اعلام کرده پس از چهار سال وقفه، عملیات استخراج گاز از یک میدان مشترک را با ایران آغاز می‌کند. این میدان در دریای شمال قرار دارد و ایران مالک نیمی از آن است.

شرکت نفت بی پی اعلام کرده است پس از چهار سال وقفه، عملیات استخراج و تولید گاز از یک میدان مشترک را با ایران آغاز می‌کند.

میدان گازی رهوم در «دریای شمال» در بریتانیا قرار دارد و ایران مالک نیمی از سهام آن است

میدان گازی «رهوم» در «دریای شمال» در بریتانیا قرار دارد، اما مالیکت نیمی از آن متعلق به ایران است. سخنگوی شرکت بی پی گفته است فعالیت‌های مشترک در این میدان به دلیل تحریم‌های غرب علیه ایران در طول چند سال گذشته متوقف شده بود.

شرکت بی پی یک شرکت بریتانیایی و چند ملیتی است که به طور عمده در زمینه نفت و گاز فعالیت می‌کند و مرکز اصلی آن در لندن است. این شرکت پیش‌تر به نام «شرکت نفت بریتانیا» شناخته می‌شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز میدان گازی رهوم قادر است بین چهار تا پنج درصد از نیاز بریتانیا به گاز را برآورده سازد.

استخراج گاز از همین هفته و با همکاری «شرکت ملی نفت ایران» آغاز خواهد شد.

دولت بریتانیا با از سرگیری این فعالیت‌ها موافقت کرده است. در طرح مدیریت موقت این میدان که به تصویب دولت بریتانیا رسیده، درآمدهای مربوط به ایران تا زمان برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی در حساب جداگانه‌ای نگاه‌داری خواهد شد.

استخراج از میدان گازی رهوم در سال ۲۰۰۵ آغاز شد و حدود ۵۶۵ میلون دلار صرف احداث و توسعه آن شده است. در سال ۲۰۱۰، تحریم‌های اقتصادی و مشکلات سیاسی باعث توقف استخراج گاز از این میدان شد.

دولت بریتانیا از اواخر سال گذشته میلادی، به شرکت بی پی برای از سرگیری فعالیت‌ها در این میدان مشترک با ایران «چراغ سبز» داد. دلیل موافقت دولت آن بوده است که به سبب فشار و دمای زیاد به این میدان گازی و تاسیسات گران‌بهای آن آسیب وارد نشود و سرمایه‌گذاری‌ها در آن از بین نرود.

میدان گازی رهوم که در «دریای شمال» واقع شده در سال ۱۹۷۷ و پیش از انقلاب ایران کشف شد و شرکت نفت ملی ایران و شرکت بی پی به طور مشترک برای توسعه آن سرمایه‌گذاری کردند. شرکت ملی نفت ایران ۵۰ درصد از سهام این میدان را در اختیار دارد.

«ارسال محموله نفت خام ایران به ایتالیا»

در همین حال ایران توانسته است پس از مدت‌ها یک محموله نفت خام به ایتالیا ارسال کند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، روز جمعه ۲۵ مهرماه، با تایید این خبر گفته که این محموله در اختیار شرکت نفتی ایتالیایی «انی» قرار گرفته است.

ارسال این محموله نیز می‌تواند نشانه‌ای از کاهش محدودیت‌های اقتصادی علیه ایران باشد.

با این‌حال به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، این محموله برای پرداخت بدهی‌های ایران به شرکت «انی» نبوده است و رقم طلب این شرکت از ایران مورد تایید نیست.

پیش‌تر، «وال استریت جورنال» خبر داده بود که شرکت ایتالیایی انی در ازای طلب دو میلیارد دلاری خود از ایران، یک محموله نفتی دریافت خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    بی پی  و ***از بوجود اورندگان حکومت اسلامی بوده اند و اشتون وجک استرا تلاش در کمک به این حکومت داعشی هستند!