ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش سه هواپيمای جنگنده را به پرواز درآورد

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش سرگرم پروازهای آزمایشی در خاک سوریه با میگ‌هایی است که در تصرف فرودگاه‌های نظامی این کشور به دست آورده است.

گروه دولت اسلامی با سه هواپيمای جنگی، در حال انجام پرواز آزمايشی در فرودگاهی نظامی نزديک حلب است.

گفته می‌شود داعش سه میگ از نوع MiG۲۱ يا MiG۲۳ از ارتش سوريه به غنيمت گرفته است (عکس از آرشیو)

خبرگزاری «رويترز» روز حمعه ۱۷ اکتبر به نقل از «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نوشت شبه‌نظامیان داعش برای نخستین‌بار سه میگ را به پرواز درآورده‌اند.

داعش تا کنون پايگاه‌های نظامی مختلفی در عراق و سوريه را به اختيار خود درآورده و تسليحات زيادی را تصاحب کرده است. اما در صورت تأیید این خبر، برای اولين بار است که نیروهای دولت اسلامی هدایت هواپیما را بر عهده گرفته‌اند.

گروه سوری انتشاردهنده اين خبر توضيح داده که افسران عراقی پاکسازی شده از دوران صدام حسین، مسئوليت آموزش خلبانی را به نیروهای داعش به عهده گرفته‌اند. مردم منطقه بار‌ها شاهد بوده‌اند که اين هواپيما‌ها در اطراف فرودگاه به پرواز درآمده‌اند و دوباره به زمين نشسته‌اند.

هواپيما‌ها در ارتفاع کمی پرواز کرده‌اند و طول پرواز آن‌ها پنج تا ۱۰ دقيقه بوده است. با اين حال معلوم نيست که آيا اين جنگنده‌ها به تسليحات نظامی نيز مجهز هستند يا خير. این هواپیماها که میگ روسی از نوع MiG۲۱ و MiG۲۳ هستند، از ارتش سوريه به غنيمت گرفته شد‌ه‌‌اند.

خبرگزاری رويترز و شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با اعلام اين خبر، تأييد کامل آن را منوط به شواهد بيشتر در اين زمينه دانسته‌اند.

سخنگوی فرماندهی ارتش امريکا نیز اعلام کرده «ما تا کنون شاهد عمليات پروازی از جانب دولت اسلامی عراق و شام در سوريه يا هر جای ديگری نبوده‌ايم. ما همچنان نظارت شديد خود را بر فعاليت‌های داعش در عراق و سوريه ادامه خواهيم داد و بر حملات خود عليه تجهيزات، امکانات، جنگجو‌ها، و مراکز فرماندهی اين گروه در هر جايی که باشد پافشاری می‌کنيم.»

اين خبر‌ در حالی منتشر می‌شود که نيروهای ائتلاف به رهبری امريکا بار‌ها به مواضع دولت اسلامی در ماه اخير حمله کرده و حرکات اين گروه را زير نظر قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.