ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتار سگ های غیر خانگی در شهرستان بهارستان

یک شنبه ٢٠ مهر ١٣٩٣، پیمانکاران شهرداری شهرستان بهارستان با حضور فرمانداراین شهر، سگ‌های خیابانی را با اسلحه کشتند.

روز یک شنبه ٢٠ مهر ١٣٩٣ همزمان با حضور فرماندار شهرستان بهارستان، آقای ناجی در همایش پلیس، امنیت و اصناف شهرستان بهارستان، پیمانکاران شهرداری آن شهرستان، اقدام به کشتار سگ‌های خیابانی نمودند.

این کشتار در شهرک صنعتی قلعه میر و با استفاده از سلاح انجام شده است. پیمانکاران شهرداری که با مخالفت های مردمی مواجه شدند، با اعمال خشونت کلامی و تهدید با استفاده از سلاح، اعلام نمودند که این کشتار به دلیل حضور فرماندار در منطقه انجام می‌شود.

سگ‌های خیایبانی در استانبول توسط شهرداری نگهداری و حمایت می‌شوند

لازم به ذکر است کشتار حیوانات و به طور خصوص “سگ‌های ولگرد” به وسیله اسلحه از سال ١٣٨٨ ممنوع بوده و بر اساس “دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای ولگرد” می بایست زنده‌گیری، واکسیناسیون، عقیم سازی و واگذاری جایگزین روش‌های خشونت‌آمیز پیشین گردد. همچنین در صورت زنده‌گیری سگ ولگرد بیمار و عدم امکان درمان و واگذاری، مرگ با ترحم انجام گیرد. اما پیمانکاران شهردای همچنان استفاده از روش های کم هزینه و غیرانسانی، کشتار با اسلحه را ادامه داده و مسئولین شهرداری و محیط زیست نیز اراده‌ای جهت جلوگیری از این اقدامات و اعمال قانون از خود نشان نمی دهند.

با اینکه مناقصه های انجام شده و برآوردهای مبلغ قرارداد بر اساس زنده گیری و روش هایی با هزینه های بالاتر می باشد، این پیمانکاران برای کسب سود بیشتر، همچنان از اسلحه استفاده می کنند. هرچند قائم مقام ستاد محیط زیست شهرداری تهران در در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تاریخ ٢٠ آذر ١٣٩٢ ادعا کرده بود طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد از یک سال و نیم پیش اجرا می‌شده است.

لازم به ذکر است مطابق “دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای ولگرد” رییس کارگروه کنترل جمعیت در هر شهرستان، فرماندار آن شهرستان است و اجرای آن نیز بر عهده شهرداری شهرستان است.

سگ‌های خیایبانی در استانبول و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار مردم و توریست‌های این شهر

همه این موارد در حالیست که در کشور همسایه، ترکیه، بیش از ١٥٠ هزار سگ ولگرد به صورت کنترل شده و با انجام کنترل های بهداشتی مقامات شهری، در سطح شهر حضور داشته و زندگی مسالمت‌آمیزی با مردم این شهر دارند.

باید دید چه زمان قانون‌های مصوب در این زمینه اجرایی شده و چه زمان فرهنگ عمومی ایران، پذیرای حق حیات حیوانات و حق استفاده آنها از طبیعت خواهد بود.

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . اقای ناجی را میشناسم و چنین خصوصیات را ندارند و بیرحم نیستند . شگفتزده شدم ....