ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلافات عمیق اتحادیه اروپا با بریتانیا بر سر محدود کردن مهاجران

بریتانیا می‌خواهد محدودیت‌هایی بر سر تردد آزادانه اتباع اروپای شرقی به این کشور ایجاد کند. اتحادیه اروپا می‌گوید این یک اشتباه تاریخی و خلاف معاهده تشکیل‌دهنده این اتحادیه است.

بریتانیا می‌خواهد محدودیت‌هایی بر سر تردد آزادانه اتباع اروپایی به این کشور ایجاد کند. هدف اصلی این طرح مقابله با سیل کارگران از اروپای شرقی است. این طرح دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار است.

خوزه مانوئل باروسو و دیوید کامرون بر سر محدود کردن مهاجران اروپایی به بریتانیا اختلافات عمیقی دارند

اتحادیه اروپا می‌گوید بریتانیا با این کار اشتباهی تاریخی مرتکب خواهد شد. خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است این اقدام امکان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را افزایش خواهد داد. او این اقدام را غیرقانونی خوانده است. باروسو هشدار داده بریتانیا با این کار خود را منزوی خواهد کرد.

دفتر دیوید کامرون روز دوشنبه ۲۰ اکتبر در پاسخ به این اظهارات گفت که اتحادیه اروپا باید شرایط بریتانیا را درک کند و بداند که این کشور قادر نیست به این وضع ادامه دهد. کامرون پیش‌تر در سخنانی در مورد برنامه حزب محافظه‌کار در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده گفته بود ممکن است ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا به رفراندم گذاشته شود. بخشی از سیاست‌مداران دست راستی در این کشور مخالف باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند زیرا آن را از نظر اقتصادی و سیاسی به سود کشور خود ارزیابی نمی‌کنند.

با این‌حال خوزه مانوئل باروسو تاکید کرده است بهتر است حزب محافظه‌کار بریتانیا از رفراندم اخیر اسکاتلند درس بگیرد و برای در پیش گرفتن اقدامات درست تا روز آخر صبر نکند.

طرح حزب محافظه‌کار برای محدودکردن تردد اتباع اروپای شرقی و بحث در مورد خروج این کشور از اتحادیه اروپا در حالی است که به تازگی حزب دست راستی «یوکیپ» که مخالف سرسخت حضور این کشور در اتحادیه اروپاست توانست در انتخابات میاندوره‌ای مجلس عوام، نخستین کرسی خود را در مجلس به دست آورد.

حزب «یوکیپ» یا «استقلال پادشاهی متحده»، با تبلیغات فراوان در مورد ورود مهاجران اروپایی به بریتانیا و محدود کردن فرصت‌های شغلی و اقتصادی برای شهروندان این کشور توانسته هواداران زیادی را به خود جلب کند.

طرح حزب محافظه کار برای محدود کردن اتباع اروپایی نیز برای آن است که در انتخابات پیش رو بتواند درصد قابل توجهی از آرای حزب «یوکیپ» را به دست آورد.

انتظار می‌رود کامرون تا پیش از فرارسیدن تعطیلات کریسمس طرح خود را در این زمینه ارائه کند، بدون آن‌که نیاز به بازنگری کلی در قانون اساسی اتحادیه اروپا و معاهده تشکیل دهنده این اتحادیه (معاهده رم) باشد. مطابق اصول اساسی اتحادیه اروپا، تردد آزاد شهروندان اروپایی در کشورهای عضو این اتحادیه جزو اصول خدشه‌ناپذیر آن است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.