ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله «داعش» به کردهای ایزدی در کوه‌های سنجار

نیروهای گروه «دولت اسلامی» از ساعت سه بامداد امروز عملیات سنگینی را در کوه‌های سنجار آغاز کرده‌اند. هدف آن‌ها هم‌سان‌سازی دینی در عراق است.

نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) از ساعت سه بامداد امروز، ۲۰ اکتبر/۲۸ مهر عملیات سنگینی را در کوه‌های سنجار آغاز کرده‌اند. هدف آن‌ها از این عملیات فتح کوه‌های سنجار و از بین بردن کردهای ایزدی به عنوان یک اقلیت دینی در عراق است.

کردهای ایزدی در کوه‌های سنجار باز هم در خطر قتل عام

حدود ده هزار کرد ایزدی در کوه‌های سنجار زندگی می‌کنند. از آن میان سه هزار نفر در یک سازماندهی خودانگیخته برای مبارزه با تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» آماده شده‌اند و اکنون با این تهاجم گسترده که از بامداد امروز آغاز شده مقابله می‌کنند.

این گروه از کردهای ایزدی از چند ماه پیش تاکنون به کوه‌های سنجار رفته‌اند با این هدف که از اماکن مذهبی‌شان در برابر تهاجم و ویرانگری گروه «دولت اسلامی» حفاظت کنند. آرامگاه شرف‌الدین، یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های کردهای ایزدی در کوه‌های سنجار قرار دارد.

کردهای ایزدی آواره

صبح امروز کوه‌های سنجار را مه پوشانده بود و به همین دلیل هواپیماهای شکاری‌ ائتلاف نظامی نتوانستند مواضع گروه «دولت اسلامی» در این منطقه را بمباران کنند. بالگردها هم از کمک‌رسانی و آذوقه‌رسانی به کردهای ایزدی بازماندند. گزارش شده است که هر دم دامنه حملات داعش در کوه‌های سنجار گسترش بیشتری پیدا می‌کند. کردهای ایزدی می‌گویند پیشمرگه‌های کرد هم تاکنون به آن‌ها کمک نکرده‌اند.

پیشمرگه‌های کرد عملیات نظامی داعش در کوه‌های سنجار را تأیید کرده‌اند. تا ظهر امروز تروریست‌های داعش موفق شده بودند دو دهکده «بوریک» و «جورا» در دامنه کوه‌های سنجار را فتح کنند.

در ماه اوت سال جاری در اثر حمله گروه «دولت اسلامی» به این منطقه بیش از ۴۰ هزار کرد ایزدی آواره شدند. تروریست‌ها برخی از دختران و زن‌های جوان را به اسارت بردند و آن‌ها را به بردگی جنسی واداشتند. کردهای ایزدی که به کوه‌های سنجار پناه برده بودند، بدون آب و آذوقه ماندند و عده‌ای از تشنگی و گرسنگی جان باختند. پنج روز پس از تسخیر روستاهایی که کردهای ایزدی در آن‌ها سکونت داشتند، مواضع داعش بمباران شد و پیشمرگه‌های کرد موفق شدند آن‌ها را از این مناطق عقب برانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.