ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فساد و زمین‌خواری» در سازمان اوقاف ایران

غلامعلی جعفرزاده ايمن‌آبادی، نماينده مجلس ايران، سازمان اوقاف و امور خيريه اين کشور را به «مشارکت در زمين‌خواری و واگذاری‌های زمين‌های اوقافی به افراد خاص» متهم کرد.

غلامعلی جعفرزاده ايمن‌آبادی، نماينده مجلس ايران، سازمان اوقاف و امور خيريه اين کشور را به «مشارکت در زمين‌خواری و واگذاری‌های زمين‌های اوقافی به افراد خاص» متهم کرد.

به گزارش سايت خرداد، جعفرزاده ايمن‌آبادی گفت: «تخلفات در اين سازمان از واگذاری برخی معادن موقوفه بدون مزايده به شرکت‌های پيمانکاری تا پرداخت برخی حق نظارت رئيس سازمان وقت تا آينده دور به چشم می‌خورد که معلوم نيست اين بذل و بخشش‌ها از کجا بوده است.»

وی افزود: «در لواسانات، موقوفاتی را بدون تشريفات مزايده و با برخی اختيارات خاص به برخی بستگان خود واگذار کرده‌اند.»

دو سال پيش نيز محمدعلی پورمختار، رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران گفته بود که سازمان اوقاف و امور خيريه به يک «زمين‌خوار بزرگ» تبديل شده است.

احمد شرفخانی، معاون سازمان اوقاف در واکنش به اين انتقادات گفته «اين‌که برخی موقوفه‌خواری را مطرح می‌کنند، الفاظ و واژگان را بلد نيستند؛ يعنی مشکل اين است که برخی سواد وقف و انفال و مديريت اوقاف با نگاه شرعی را ندارند، بايد بروند ياد بگيرند و بعد سخن بگويند.»

جعفرآبادی هم در پاسخ به شرفخانی گفته «بياييد با ما مناظره کنيد تا مشخص شود چه کسی بی‌سواد است. اين‌ها هر کار خواسته‌اند در اين ۳۴ سال در کشور انجام داده‌اند و چون کسی جلوشان نايستاده، گمان می‌کنند، کسی چيزی نمی‌داند يا همه بی‌سوادند اما وقتی امروز می‌بينند با اين رفتارها تقابل شده است، مجبور به فرافکنی می‌شوند.»

سازمان اوقاف و امور خيريه نهاد اداره‌کننده موقوفات در ايران است که رئيس آن از سوی رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    سالها پىش جد پدرى ما در لواسانات زمىنهاى زىادى را وقف کرد براى استفاده عمومى....تولىت اىن زمىنها طبق وصبت مرحوم و مطابق با وقفنامه باىد در دست وارثان اعم از دخترى وپسرى باشد الان سالهاست حتى از زمان قبل از انقلاب که سازمان اوقاف زمىنها را ظبط کرده ودرامد آنها را در جىب مى گذارد و دوندگىهاى وارثان و متولىان واقعى وبر حق به جاىى نرسىده است .

  • ESI

    اللملکُ یّبقا معالکُفر وّ لایَبقا مَعالظُلم.. حضرت محمد.(ص) ..ترجمه .هر حکومتی با کفر میماند .اما با ظلم نمیماند!!؟ در کشوری که من زندگی میکنم (کانادا)مهد کفر است.ولی چون ظلم .دروغ وتبعیض نیست .همه افراد از فرماندار کل .تا یک گارگر ساده رنگین پوست در برابر قانون برابر هستند .چندی پیش یک سناتور .از۲۰۰۰۰ دلار تنخواه گردان .در سفر کاری خود ۵۰دلار هزینه شخصی کرده بود پس از محاکمه علنی .محکوم به رد مال وجریمه شد.این گونه حکم رانی باعث بقای رژیم خواهد شد نه بمب اتمی.