ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکسن ابولا به زودی در آفریقا آزمایش می‌شود

سازمان بهداشت جهانی امیدوار است تا ماه ژانویه آینده از دو داروی آزمایشی مختلف برای بیماری ابولا در غرب آفریقا استفاده کند. یک سرم خون از پادتن افراد شفا یافته نیز ساخته شده است.

سازمان بهداشت جهانی امیدوار است تا ماه ژانویه آینده آزمایش دو داروی مختلف برای بیماری ابولا را در غرب آفریقا آغاز کند. همچنین داروی دیگری که از سرم خون تهیه شده است نیز از حدود دو هفته آینده در کشور لیبریا توزیع خواهد شد.

یک سرم خون از پادتن افراد شفا یافته از ابولا استخراج شده است

سازمان بهداشت جهانی که از سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد است می‌گوید دو واکسن جدید در سال آینده میلادی روی بیش از بیست هزار نفر آزمایش خواهد شد. این افراد در درجه اول شامل پرستاران و مددکاران و سپس افراد دیگر خواهد بود.

ماری پاول کینی، از دستیاران مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، با اعلام این خبر در یک نشست مطبوعاتی در ژنو تاکید کرد که با این‌حال «اما و اگرهای زیادی» در راه موفقیت این واکسن‌ها هست و هنوز احتمال شسکت این پروژه وجود دارد. با این‌حال چشم‌اندازی که او ترسیم کرده نسبت به چند ماه پیش امیدوار کننده‌تر است.

به گفته دکتر کینی، سرم خونی که قرار است در لیبریا توزیع شود از پادتن‌های خون افراد شفا یافته از ابولا استخراج شده است. او گفت در سه کشور اصلی شیوع ابولا، همکاری‌های مشترک برای استخراج این پادتن‌ها و آماده کردن سرم‌های خونی آغاز شده بنابراین امید می‌رود به زودی درمان افراد مبتلا نیز بتواند به طور گسترده‌تر انجام شود.

فاضله شیب، یک سخنگوی دیگری سازمان بهداشت جهانی، نیز گفته است این سازمان انتظار دارد بیست هزار واکسن در ماه ژانویه و بیست هزار تای دیگر در ماه‌های پس از آن در مرحله آزمایشی توزیع شود.

با این‌حال این واکسن به تنهایی قادر نیست مانع از گسترش بیماری ابولا شود. هدف این واکسن در درجه اول محفاظت از افراد گروه‌های پزشکی و مددکاری است که برای کمک به بیماران به آفریقا می‌روند. تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از پرستاران و مددکاران بر اثر ابتلا به ابولا مرده‌اند.

چنان‌چه این واکسن روی پرستاران نتیجه‌بخش باشد و بی‌خطر بودن آن نیز اثبات شود، آن‌گاه به طور گسترده در میان افراد عادی توزیع خواهد شد. انتظار می‌رود نخستین نتایج در مورد بی‌خطر بودن این واکسن تا ماه دسامبر آینده منتشر شود.

یکی از دو واکسنی که سازمان بهداشت جهانی قرار است از آن استفاده کند توسط سازمان ملی سلامت آمریکا و موسسه «گلاسکو اسمیت کلاین» از ویروس سرماخوردگی شامپانزه و پروتیئن ابولا تهیه شده است. این واکسن در شهر رم، ایتالیا، تولید شده و هم اکنون در بریتانیا و مالی در حال بررسی و آزمایش بیشتر است.

واکسن دوم توسط سازمان بهداشت عمومی کانادا درست شده و برای آزمایش روی داوطلبان به آمریکا فرستاده شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به ابولا جان سپرده‌اند. مرکز شیوع اپیدمی در غرب آفریقا و در کشورهای گینه، سیرالئون و لیبریا قرار دارد. اکنون شمار مبتلایان به ابولا از ۹ هزار نفر تجاوز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.