ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو مقام دیگر حکومتی: انگيزه اسيدپاشی «شخصی» است، پیوند آن به امر به معروف کار «ضدانقلاب» است

الهام امين‌زاده، معاون حقوقی حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران، گفت: «مسئله اسيدپاشی اصفهان بر مبنای روابط شخصی بوده و ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته است.»

الهام امين‌زاده، معاون حقوقی حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران، گفت: «مسئله اسيدپاشی اصفهان بر مبنای روابط شخصی بوده و ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته است.»

الهام امين‌زاده، معاون حقوقی حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران

به گزارش تارنمای تسنيم، الهام امين‌زاده روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ضمن بیان این نظر افزود: «اشاعه اين مسأله سبب تشويش اذهان عمومی می‌شود.»

امين‌زاده همچنین گفت: «در حال حاضر قوه قضائيه پيگير اين مسأله است و ارتباطی به معاونت حقوقی رئيس‌جمهور نداشت.»

از سوی دیگر ابراهیم رئیسی، دادستان کل ایران نیز روز چهارشنبه در اظهارنظری در این‌‌باره گفت: «پيوست‌ زدن مسأله اسيدپاشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر کار جريانات ضدانقلاب است.»

وی افزود: «حزب‌الله قانونمدار و ولايتمدار است و به هيچ عنوان دست به چنين اقدامی نمی‌زند.»

در پی اسیدپاشی‌‌های متعدد به روی زنان در اصفهان مقامات حکومتی بیش از پیش سعی دارند وانمود کنند که این مسأله نه به قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان در جمهوری اسلامی، نه به اظهارات ضد حقوق زنان در ارگان‌های حکومتی و نه به باز بودن دست نیروهای خودسر در جامعه ربطی دارد. آن‌ها تلاش دارند اهمیت این موضوع را تا حد یک «انتقام شخصی» کاهش دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عباس

    اسیدپاشی های اخیر "توسط عده ای ناشناس" با هماهنگی آیت الله ها انجام شده. حسن روحانی هم یک ماه قبل در مشهد اخطار داده بود: "مردم این سرزمین برای حجاب و عفاف جنگیدند... امروز نیز مردم این سرزمین از حجاب و عفاف دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند آن میراث شوم خاندان پهلوی دوباره خودنمایی کند."

  • روزبه

    رهبران رژیم حتی شجاعت پذیرفتن نقش و مسیولیت خودشون در ایجاد جو خشونت در جامعه با اون حرفهای احمقانه که هر روز می زنند و طرفداران افراطی و سازمان داده و نادان خود رو تحریک میکنند. آدم یاد سینما رکس آبادان در دوران انقلاب و قتلهای زنجیره ای میفته که توسط عوامل رژیم کنونی سازماندهی شده بود. بعد میگن ما نیستیم اون هم همزمان با تصویب لایحه آنچنانی برا ی محدود هر چه بیشتر حضور زنان درجامعه. قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروسو؟ حتی اگر فرض کنیم اصلاخود رژیم دخیل ماجرا نیست این نشانه بی عرضگی رژیم کنونی شماست که نتوانستدامنیت در جامعه برقرار کنید هر روز قتل هر روز تجاوز هر روز نزاع خیابانی هر روز گروگان گیری هر روز سرقت مسلحانه و جرایم مربوط به اعتیاد هر روز دزدی های میلیاردیو حالا این اسید پاشی هم روی آنها . موندم مردم کی عاصی خواهند شد و این نافهم ها رو از سریر قدرت به زیر میکشن. تا به کی تحمل این جاهلان؟

  • hasani

    شرم کنید. دروغ هم حدی دارد داعشی ها!!

  • farid

    محمد نوری زاد : آهای ای داعشی های عراق و سوریه، بیایید اینجا برای گذراندن یک دوره ی فشرده یِ آدمخواری به سبکِ حاکمان ما

  • Neda

    این اولین بار نیست که گروه‌های چماقدار برای اجرای تعالیم و دستورات دینی به خشونت و ضرب و جرح و حتی قتل رو می‌آورند. از همان روزهای نخستین استقرار جمهوری اسلامی، حجاب اجباری با شعار "یا روسری یا توسری" گروه‌های تندرو حمایت شد و زنان بسیاری مورد خشونت قرار گرفتند. تیغ کشیدن به صورت زنان بی‌حجاب و اسیدپاشی نیز در آن سال‌ها گزارش شده است. صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اول محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۹۰ برای تخریب برخی اصلاح‌طلبانی که مسیری متفاوت با گذشته خود را پیش گرفته‌ بودند٬ به اقدامات خشونت‌آمیز آنهادرارتباط با زنان ***اشاره کرد:***د."!!

  • ali

    این‌ها الان که دیدند یک خط قرمز رو این حزب‌الهی‌ها رد کردند و امکان رودروی مردم با کلّ نظام و موجودیت کلّ نظام در خطره ،الان میگن این اسید پاشی ربطی‌ با بد حجابی نداشته....چقدر ترسو هستن این‌ها .......

  • مرید

    نفرت انگیز ترین ماله کشان ضد زن در ایران از متن جامعه زنان بر می خیزند و مهملاتی می گویند که تا صد ها سال مایه شرم بانوان خواهد بود