ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فرد مظنون به اسیدپاشی شناسایی شده است»

به گفته حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، اسیدپاشی‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده و سازمان‌یافته نبوده است.

 به گفته حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، بر اساس شواهدی که تاکنون به دست آمده اسیدپاشی‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده است و به هیچ عنوان سازمان‌یافته و گروهی نبوده است.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور از تشکیل ستاد ویژه‌ای در دادگستری استان اصفهان برای بررسی مسائل قضایی پرونده اسیدپاشی در اصفهان خبر داد

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، حسین ذوالفقاری امروز در نشستی با حضور خبرنگاران، درباره اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان گفت «با توجه به مجموع بررسی‌های فنی و اطلاعاتی انجام شده تا این لحظه به طور قطع اعلام می‌کنیم که این اقدامات سازمان‌یافته و کار گروهی نبوده است و تحقیقات نشان می‌دهد که این اسیدپاشی‌ها توسط یک نفر انجام شده است گرچه در روند رسیدگی معلوم می‌شود که این فرد همدستانی داشته است یا خیر.»

وی موارد مشابه اسیدپاشی اصفهان در دیگر نقاط کشور را شایعه اعلام کرده است.

معاون امنیتی وزارت کشور ایران همچنین از تشکیل ستاد ویژه‌ای در دادگستری استان اصفهان برای بررسی مسائل قضایی این پرونده خبر داد.

علاوه بر این مقام نیروی انتظامی، عبدالله محمودزاده، مسئول دفتر جانشینی فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی نیز از شناسایی عوامل اسیدپاشی در اصفهان خبر داده است.

وی گفته است: «عوامل اسیدپاشی در اصفهان شناسایی شده‌اند و هیچگونه ارتباطی با موضوع بی‌حجابی نداشتند.»

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این مسئول نیروی انتظامی، فرد مظنون هنوز دستگیر نشده است. محمودزاده گفته است که این فرد حساب شده عمل کرده است، اما به زودی دستگیر خواهد شد.

آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان مختلف نیروی انتظامی هماهنگ نیست. ذوالفقاری در جلسه شورای تامین استان اصفهان، شمار قربانیان اسیدپاشی را چهار نفر اعلام کرده و گفته است که آخرین مورد اسیدپاشی در تاریخ ۲۳ مهرماه انجام شده است.

طرح این اطلاعات در حالی است که سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس ایران اما وقوع «هفت یا هشت مورد» اسیدپاشی در اصفهان در ماه‌های اخیر را تائید کرده است.

 واکنش وزیر بهداشت

حسن هاشمی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد قربانيان اسيدپاشی در اصفهان را چهار نفر اعلام کرده و ادامه داده است: «از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۹ نفر بودند.»

حسن هاشمی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد قربانيان اسيدپاشی در اصفهان را چهار نفر اعلام کرده است

این مقام مسئول روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در وزارت بهداشت گفت: «همه اين قربانيان در اصفهان بودند که سوختگی‌های آنها سطحی بوده و به طور سرپايی درمان شده‌اند و البته چهار نفر از آنان مرد بودند.»

وزير بهداشت با بيان اينکه مشکل حوزه درمان بی‌ارتباط با ترويج خشونت نيست، گفته است: «اکنون چهل هزار تخت بستری بيماران روانی در کشور کم داريم که اين مسئله به آن معناست که اين افراد (مبتلايان به اختلالات روان) در خانه و خيابان‌ها هستند و اميدواريم مجلس شورای اسلامی اعتبارات ويژه‌ای در اين زمينه در نظر بگيرند.»

به گفته او، دو درصد مردم جامعه دارای زمينه‌های ابتلا به اسکيزوفرنی هستند. او تاکيد کرده است: «شايد عاملان اسيدپاشی از اين دسته افراد نباشند، اما اکنون فرصت مناسبی برای اعلام اين مشکل در جامعه است.»

به گفته هاشمی درمان چشم قربانیان اسیدپاشی بسیار دشوار و نيازمند جراحی‌های مکرر است.

هاشمی در مورد چشمان سهيلا جورکش دختر قربانی اسيدپاشی در اصفهان گفت: «چشم راست او به طور جدی آسيب ديده و چشم چپش نيز ۵۰ درصد آسيب ديده است.»

به گفته وی در سوختگی‌های شيميايی به ويژه با اسيد، نکته مهم و حياتی همان شست وشوی فراوان با آب در لحظات اوليه است: «لباس فرد مصدوم بايد کنده شده و با آب زياد شست وشو داده شود، اگر اين مساله رعايت می‌شد، خيلی از مشکلات کنونی برای قربانی اسيدپاشی اتفاق نمی‌افتاد.»

وزیر بهداشت تاکید کرد: «تامين هزينه‌های درمانی قربانی اسيدپاشی حداقل کاری است که دولت می‌تواند انجام دهد.»

روز گذشته هزاران نفردر اصفهان و تهران در اعتراض به ناامن بودن فضای شهری و حمله‌های متعدد اسید پاشی به زنان تجمع کردند. در اصفهان تجمع کنندگان مقابل دادگستری رفته‌ و خواستار برخورد سریع‌ با عوامل این جنایت‌ها شده بودند.

در فیلم‌هایی که شهروندان روی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک منتشر کرده‌اند این شعارها به گوش می‌خورد: «نیروی انتظامی چشمان خواهرم کو؟»، «روحانی، روحانی ما امنیت نداریم»، «اصفهان شهرماست، امنیت حق ماست»، «زاینده رود خشک شده، اسید پاشی مد شده»، «مرگ بر اسید پاش».

در تحصن مقابل دادگستری اصفهان، معترضان این پرسش را نیز مطرح کردند که چرا با وجود تعداد زیادی دوربین مداربسته در خیابان‌های شهر که به بهانه تامین امنیت نصب شده‌اند، هیچ اقدامی برای شناسایی و معرفی عاملان اصلی صورت نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رژیم زن ستیز و زن کش، پس از اسید پاشی بر زنان اصفهان ریحانه را نیز ظالمانه سر به نیست نمود | andishehayandeh

    […] حسین ذوالفقاری مردک مزدور و فرومایه نشخوار کرده است که ، بر اساس شواهدی که تاکنون به دست آمده اسیدپاشی‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده است و به هیچ عنوان سازمان‌یافته و گروهی نبوده است. این مزدور مردم را خر و احمق می داند. برای اسید پاشیدن روی شمار زیادی از زنان، آنهم به فاصله چند روز نیاز به برنامه ریزی و تشکیلات بزرگی است که با هماحنگی یکدیگر این کار ضد انسانی را جامعه عمل پوشند. در فردای آزاد ایران نخستین جانوری که باید به دادگاه سپرده شده تا به سزای جنایات خود برسد همین خائن بالفطره است […]

  • رژیم زن ستیز و زن کش، پس از اسید پاشی بر زنان اصفهان ریحانه را نیز ظالمانه سر به نیست نمود | فضول محله

    […] حسین ذوالفقاری مردک مزدور و فرومایه نشخوار کرده است که ، بر اساس شواهدی که تاکنون به دست آمده اسیدپاشی‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده است و به هیچ عنوان سازمان‌یافته و گروهی نبوده است. این مزدور مردم را خر و احمق می داند. برای اسید پاشیدن روی شمار زیادی از زنان، آنهم به فاصله چند روز نیاز به برنامه ریزی و تشکیلات بزرگی است که با هماحنگی یکدیگر این کار ضد انسانی را جامعه عمل پوشند. در فردای آزاد ایران نخستین جانوری که باید به دادگاه سپرده شده تا به سزای جنایات خود برسد همین خائن بالفطره است […]

  • esi

    گور بابای ***دروغگو از بالا تا پایین. لعنت بر  خمینی دجال

  • رویا

    خوب است از همان ابتدا بنا بر دیده‌های مردم دو نفر سوار موتورسیکلت اسیددپاش بوده‌اند و حالا با صراحت می‌گویند: اسیدپاشی‌های اصفهان توسط یک نفر انجام شده است و به هیچ عنوان سازمان‌یافته و گروهی نبوده است!!! حواس‌شان نیست این‌دفعه متهم دروغی و اعتراف اجباری و این چیزها جواب نمی‌دهد. به فرض به‌ظاهر موضوع را اینطور با چاشنی سرکوب پایان دهند باید عواقب خشم مردم را هم بچشند. درواقع این رفتار تکراری خودش باعث جمع شدن خشم و خشونت مجدد خواهد شد، علیه خودشان. چقدر می‌ترسند چهارتا از خودشان را بگیرند. عجیب نیست چند وقت دیگر گروهایی تشکیل شوند که بخواهند متقابل رفتار کنند و عدالت را اجرا کنند. فکر می‌کنند دامنشان را نخواهند گرفت ولی انباشت این نمایش‌ها در طی 35 سال بخصوص بعد از سال 88، بالاخره به خشونت متقابل منجر خواهد شد.