ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات «ائتلاف» در سوریه بیش از ۵۰۰ کشته به جای گذاشته است

از ابتدای ماه حملات هوایی ائتلاف ضد «دولت اسلامی» (داعش) در کوبانی سوریه ۵۵۳ کشته به جای گذاشته است. مبارزان کرد در کوبانی در انتظار کمک‌های کردستان عراق‌اند.

در یک ماه گذشته حملات هوایی ائتلاف ضد «دولت اسلامی» (داعش) در کوبانی ۵۵۳ کشته داشته که بیشتر آن‌ها از تندروهای اسلامگرا بوده‌اند. کردهای کوبانی در انتظار کمک‌های وعده داده‌شده از سوی کردستان عراق‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیدبان حقوق بشر سوریه در آمار جدیدی گفته است ۴۶۴ جنگجوی داعش؛ ۵۷ تن از افراد جبهه النصره، شاخه سوری القاعده؛ و ۳۲ غیرنظامی، از جمله شش کودک و پنج زن، در حملات هوایی نیروهای ائتلاف از روز ۲۳ سپتامبر تاکنون کشته شده‌اند.

بنا به این گزارش «اکثریت بالای» جنگجویان کشته‌شده از داعش و النصره «سوری نبوده‌اند».

آمریکا و متحدان عرب این کشور روز ۲۳ سپتامبر سال جاری نخستین حملات هوایی خود را به مواضع «دولت اسلامی» و النصره در سوریه آغاز کردند.

این حملات به‌ویژه مانع از پیشرفت‌های نظامی نیروهای داعش در شهر کردنشین کوبانی واقع در مرز ترکیه شده که یگان‌های مدافع خلق (YPG) از آن دفاع می‌کنند.

به‌گفته واشنگتن، در حال حاضر بیشتر مناطق کوبانی در دست یگان‌های مدافع خلق قرار دارد اما کردها از چند هفته پیش خواهان حمایت از خارج برای مقابله با نیروهای داعش شده بودند چرا که تندروهای اسلامگرا چه به لحاظ تعداد و چه تجهیزات نظامی برتری دارند.

در هفته‌های اخیر ایالات متحده حملات هوایی خود علیه داعش در اطراف کوبانی را چند برابر کرد و سپس از طریق هوا برای مدافعان شهر، سلاح سبک و مهمات ارسال کرد.

«هماهنگی با پیشمرگه‌های کردستان عراق علیه داعش»

روز چهارشنبه ۲۲ اکتبر پنتاگون اعلام کرد که یکی از بارهای سلاح به ‌اشتباه به دست جهادگران داعش افتاده است. این موضوع موجب انتقاد ترکیه از آمریکا شد.

رجب طیب اردوغان، روز چهارشنبه در آنکارا گفت که معتقد است پرتاب سلاح و مهمات برای کردهای شمال سوریه توسط نیروهای نظامی آمریکا، اقدامی اشتباه بوده است.

به عقیده اردوغان بخشی از این مهمات و سلاح‌های نظامی به دست نیروهای داعش افتاده است و بنابر این برای اهداف تروریستی استفاده خواهد شد.

پنتاگون گفته است در واقع دو بسته بزرگ از ۲۸ بسته حاوی سلاح، مهمات و تجهیزات پزشکی که قرار بود به دست یگان‌های مدافع خلق در کوبانی برسد به دست نیروهای داعش افتاده اما یک بسته از این دو بسته در حملات هوایی متلاشی شده است.

«دولت اسلامی» نیروهای تقویتی به کوبانی اعزام کرده است.

ترکیه در برابر فشارهای دولت آمریکا تا حد اجازه ندادن به نیروهای ائتلاف برای استفاده از پایگاه‌های نظامی خود به‌منظور حمله به مواضع داعش مقاومت کرد. آنکارا همچنین معتقد است که یگان‌های مدافع خلق در کوبانی (YPG) مشابه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است و ماهیتی تروریستی دارد.

با این حال ترکیه روز دوشنبه پس از آن‌که آمریکا از ارسال سلاح و مهمات از طریق هوا به کردهای کوبانی خبر داد، اعلام کرد که به پیشمرگه‌های کرد اجازه خواهد داد برای پیوستن به کردهای کوبانی از مرز ترکیه استفاده کنند.

پیش‌تر ترکیه با هرگونه ارسال سلاح به نیروهای شهر کوبانی که علیه داعش نبرد می‌کنند مخالفت کرده و گفته بود اجازه تردد به پیشمرگه‌های کردی را که می‌خواهند به این نیروها بپیوندند نمی‌دهیم.

همچنین پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز روز دوشنبه اعزام پیشمرگه‌های کرد برای کمک به کوبانی را تصویب کرد.

پیشمرگه‌های کردستان عراق در جریان حملات گسترده جهادگران داعش به شمال عراق نقش اساسی در نبرد با آن‌ها ایفا کرده‌اند.

انور مسلم، یکی از مسئولان کرد در کوبانی گفت: «ما نمی‌دانیم که این مبارزان چه زمانی از مرز خواهند گذشت. آن‌ها باید با ما هماهنگ شوند تا بتوانیم در نبرد موفق شویم.»

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در پی تصمیم به اعزام نیروهای تقویتی از عراق، شامگاه چهارشنبه درگیری‌های شدید نظامی در نقاط مختلف کوبانی و در نزدیکی جاده حلب از سر گرفته شد.

درگیری‌های شدید در کوبانی

به گفته شاهدان عینی، صبح روز پنجشنبه ۲۳ اکتبر / اول آبان، همزمان با پرواز جنگنده‌های نیروهای ائتلاف آتش پی در پی سلاح‌های خودکار و خمپاره در نقاط مختلف کوبانی، شنیده می‌شد.

از سوی عراق در مرز سوریه نیروهای دولت اسلامی بار دیگر به کوه سنجار، جایی که در ماه اوت هزاران نفر از کردهای ایزدی به آن پناه برده بودند، حمله کرده‌اند.

داود جندی، یکی از مسئولان محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: «جهادگران داعش تلاش دارند پای پیاده از کوه بالا بروند و با نیروهای داوطلب ایزدی درگیر شوند.»

وی افزود: «نزدیک به دو هزار خانواده در وضعیت بسیار بدی بر روی کوه سنجار به‌سر می‌برند.»

در بغداد که همچنان صحنه اقدامات تروریستی خونبار است، انفجار دو خودروی بمب‌گذاری‌شده در روز چهارشنبه دست‌کم ۲۸ نفر را در محله‌های شیعه‌نشین به کشتن داد.

روز چهارشنبه ژنرال بازنشسته جان آلن، هماهنگ‌کننده ائتلاف بین‌المللی، اعلام کرد که بریتانیا ممکن است در عراق و سوریه، «دوشادوش» ایالات متحده علیه مواضع داعش دست به عملیات نظامی بزند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.