ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی نسرین ستوده پس از چند ساعت بازداشت

رضا خندان، در صفحه فیس‌بوک خود از آزادی همسرش، نسرین ستوده خبر داد. نسرین ستوده امروز در ارتباط با تجمع مردم در اعتراض به اسیدپاشی‌ در مقابل وزارت کشور بازداشت شده بود.

رضا خندان، در صفحه فیس‌بوک خود از آزادی همسرش، نسرین ستوده خبر داد. نسرین ستوده امروز در ارتباط با تجمع مردم در اعتراض به اسیدپاشی‌ در مقابل وزارت کشور بازداشت شده بود.

پیش‌تر رضاخندان نوشته بود: «امروز پس از پایان ساعت تحصن در مقابل کانون وکلا، نسرین به همراه دوستان و تنی چند از همکارانش جهت اعلام حمایت از زنان اسیدپاشی شده و اعتراض به عملکرد مسولین، به روبه‌روی وزارت کشور رفته بودند. زمان برگشت همه آنها را بازداشت و پس از گرفتن عکس و مدارک شناسایی ساعاتی بعد همگی آزاد شده‌اند. اما نسرین را بدون داشتن حکم قضایی به طور خودسرانه بازداشت کرده‌اند.»

او افزوده که وکلای دادگستری، گیتی پورفاضل، عباس جمالی و همچنین پیمان عارف و فرید روحانی جزو افرادی بودند که همراه نسرین ستوده بازداشت شدند اما ماموران پس از گرفتن عکس و مدارک شناسایی و در برخی موارد گرفتن تلفن جیبی، آنها را آزاد کردند اما بازداشت نسرین ستوده ادامه یافت.

همچینن، بر اساس خبرهای رسیده، تجمع مردم تهران در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان با برخورد یگان ویژه نیروی انتظامی روبه‌رو شد.

یکی از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان در توئیتر نوشته است: «تجمع در مقابل وزارت کشور تهران به زد و خورد و بازداشت چند تن از معترضین انجامیده است.»

به گفته همین خبرنگار به دلیل حضور نیروی انتظامی «تجمع منظم در برابر وزارت کشور شکل نگرفته اما تعداد کثیری از مردم در آن محل حضور دارند.»

از تهران خبر می‌رسد که یگان ویژه در محدوده وزارت کشور تا تقاطع ولیعصر حضور گسترده دارد.  یک شاعد عینی که در  نزدیکی  وزارت کشور در خیابان فاطمی تهران حضور داشته نوشته است: «در کل پارکینگ بیمه ایران گارد ویژه‌ بود. در میدان فاطمی و خیابان فاطمی هم نیرو پیاده کردند. ساعت یک، در زمان تشکیل تجمع در اعتراض به اسیدپاشی، جلوی وزارت کشور تقریبا نگذاشتند تجمعی شکل بگیرد. جلوی هتل لاله آن سوی میدان فاطمی تجمع شد. من ده - دوازده نفر را دیدم که بردند ولی بازداشت‌ها خیلی بیشتر بود. پلیس زنان آورده بودند و برخوردها تتد  بود.»

پیش‌تر علی‌اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران اعلام کرده بود: «فرمانداری تهران هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع در مقابل وزارت کشور یا نهادهای دیگر را صادر نکرده است. بنابراین هرگونه تجمع که امروز (شنبه) برگزار شود خلاف قانون بوده و ما موظفیم که با این تجمع برخورد قانونی داشته باشیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • موسی

    خانم ستوده از روزی که جلوی کانون تحصن کرد معلوم بود که دوباره بازداشت میشه .این غیرت یک زن ایرانیه که حاضره جلوی ظلم ایستادگی کنه حتی به بهای از دست دادن زندگیش

  • بهنام

    درود بر این شیر زن شجاع ایرانی که با اعمال شجاعانه خود ، ما مردان را بسیار شرمنده نموده است .

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . هراس ملایان از نسرین ستوده بجاست انان از ایستادگان وحشت دارند .......