ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکيل ۴۰۰ تيم امر به معروف توسط سپاه در بوشهر

به گفته فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر در همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر تشکيل شده است و اين ستادها در همه شهرستان‌ها فعال هستند.

فتح‌الله جميری، فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر از تشکيل و آموزش ۴۰۰ تيم «امر به معروف و نهی از منکر» در اين استان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جميری عصر شنبه سوم آبان در نشست اعضای شورای سياست‌گذاری ستاد احيای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان بوشهر گفت: «اين تيم‌ها آماده فعاليت در زمينه امر به معروف و نهی از منکر هستند.»

به گفته او «ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر در همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر تشکيل شده است و اين ستادها در همه شهرستان‌ها فعال هستند.»

در چند ماه اخير بيش از پيش در خصوص طرح «امر به معروف و نهی از منکر» در ايران سخن گفته شده و مجلس نيز طرحی را برای حمايت از «آمران به معروف و ناهيان از منکر» در دست بررسی و تصويب دارد. طرحی که با مخالفت دولت روبرو شده و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران از ایجاد «اختلاف بین مردم» به دلیل اجرای این طرح، ابراز نگرانی کرده است.

هم‌زمان با بررسی اين طرح و افزايش انتقادات مقام‌های حکومتی و مذهبی از «بی‌حجابی» در ايران، چند مورد اسيدپاشی به زنان در اصفهان گزارش شده که دست‌کم بخشی از افکار عمومی بر اين باور است اين اسيدپاشی با هدف مقابله با «بدحجابی» انجام شده، موضوعی که البته مسئولان جمهوری اسلامی آن را تاييد نمی‌کنند و مرتبط دانستن اسيدپاشی‌ها با امر به معرو و نهی از منکر را «توطئه ضد انقلاب» می‌دانند.

با اين وجود مقامات پليس ايران گفته‌اند که اسيدپاشی بر روی زنان کار يک نفر بوده است. اسيدپاشی بر روی صرفا «زنان» آن هم توسط يک نفر بر روی زنانی که هيچ نسبتی با يکديگر ندارند، فرضيه مرتبط بودن آن با «امر به معروف و نهی از منکر» را تقويت کرده است.

در همين حال حسن روحانی نيز هفته گذشته از اينکه گروهی در ايران صرفا «بدحجابی» را منکر می‌دانند، انتقاد کرد و گفت از نظر او «فقر و بيکاری بالاترين منکر است.»

شماری از تحليل‌گران بر اين باور هستند که افزايش فشارها به دليل آنچه که «بدحجابی» خوانده می‌شود، با هدف «گسترش نارضايتی» از دولت حسن روحانی انجام می‌شود تا او در انتخابات آينده برای کسب آرا با مشکل روبرو شود. این تحلیل‌گران می‌گویند در دولت پیشین ایران که مورد پشتیبانی حکومت قرار داشته، برخورد با «زنان بدحجاب» به کمترین حد خود رسیده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • masoud vakili

    بابا ترو خدا مردم از درد فقر وفشارهای اقتصادی دارن نابود میشن بخاطر خدا دست از سر این ملت بردارید و کمکشون کنید .لآقل کمتر بدزدید لقمه ای هم به فقرا ومساکین بدید.فقط حقوق بگیرای کمیته امداد وووو نیستن که باید زندگی کنن.آمار طلاق توی ایران هرساعت 16طلاق هست.بخاطر خدا بس کنید .آه این ملت ستمدیده دامن آدم رو میگیره .آه اون مادرای داغدیده دامن گیر میشه .