ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعمال فشار بر کمیته تحقيق و تفحص از بنياد ‌شهيد

یک عضو هیأت‌ رئيسه هیأت تحقيق و تفحص از بنياد‌ شهيد گفته به غیر از «فساد ۱۷۰۰‌ميليارد ريالی»، مطالب دیگری نیز وجود دارد که «ابعاد آن وحشتناک» است.

مصطفی افضلی‌فرد، عضو هیأت‌رئيسه هیأت تحقيق و تفحص از «بنياد‌شهيد و امور ايثارگران» خبر داده که اعمال «فشارهایی» برای جلوگيری از تحقيق و تفحص از اين نهاد در جریان است.

کميته تحقيق و تفحص از بنياد شهيد از کشف «فساد ۱۷۰۰‌ميليارد ريالی» دراین بنیاد و انتقال آن به خارج از کشور خبر داده

افضلی‌فرد در گفت‌وگويی با روزنامه شهروند که يکشنبه چهارم آبان چاپ شده، گفته است: «ما از مديران سابق بنياد انتظار نداشتيم که به برخی تهمت‌ها متوسل شوند تا از اثرات نتايج تحقيق و تفحص بکاهند. رئيس سابق بنياد‌شهيد از خود من هم بارها خواست که از تحقيق و تفحص انصراف بدهم.»

اشاره اين نماينده مجلس به مسعود زريبافان، رئيس پيشين بنياد شهيد و امور ايثارگران در دولت محمود احمدی‌نژاد است.

چند هفته پيش نيز غلام‌علی جعفرزاده‌ ايمن‌آبادی، عضو ديگر هیأت‌رئيسه کميته تحقيق و تفحص از بنياد شهيد از کشف «فساد ۱۷۰۰‌ميليارد ريالی» در بنيادشهيد و انتقال آن به خارج از کشور خبر داده و گفته بود: «اين موضوع در گذشته بوده و حالا ما به مسائل جديدتری رسيديم. اين مطالب جديد بحث فقط رقم نيست، داستان‌های ديگری رخ داده‌ که البته مجاز به انتشار آن نيستيم. فقط می‌توانم بگويم که ابعاد وحشتناکی دارد و هر ‌کسی‌‌ با‌ آگاهی از آن، ‌شرمنده ‌‌خانواده شهدا می‌‌شو‌د.»

محورهای تحقيق و تفحص مجلس از بنياد‌ شهيد

عدم شفافيت مالی بنياد به‌خصوص در عمران و بنگاه‌های اقتصادی آن، فروش بی‌ضابطه‌ برخی اماکن و ساختمان‌های متعلق به بنياد و عدم شفافيت محل هزينه آن‌ها، واريز حقوق خانواده شهدا و ايثارگان به بانک دی و باقی ماندن آن در حساب بانک، عدم پرداخت کامل مطالبات آزادگان و خانواده‌های ايثارگران، هزينه‌کردهای غيرضروری مانند همايش يک‌هفته‌ای مديران و خانواده‌های آن‌ها، فروش برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌های متعلق به بنياد و عدم شفافيت مالی در آن از جمله محورهای تحقيق و تفحص مجلس از بنياد‌ شهيد بیان شده است.

بنياد شهيد و امور ايثارگران بنيادی دولتی در ايران است که مسئوليت رسيدگی به امور خانواده‌های کشته‌شدگان و آسيب‌ديدگان انقلاب ۵۷ و جنگ را بر عهده دارد و زیر نظر رهبری ایران هدایت می‌شود.

بنياد شهيد انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ بر اساس فرمان روح‌الله خمينی، رهبر پيشين ايران و با رياست مهدی کروبی تشکيل شد.

اين نهاد در ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۳ بر اساس فرمان آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران تغيير نام يافت و به بنياد شهيد و امور ايثارگران تغيير پيدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.