ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی مهدیه گلرو را در خانه‌اش بازداشت کردند

مهديه گلرو، زندانی سیاسی سابق و از اعضای کانون شهروندی زنان، صبح يکشنبه، ۴ آبان پس از حمله ماموران امنيتی به خانه‌اش، بازداشت شد.

مهديه گلرو، زندانی سیاسی سابق و از اعضای کانون شهروندی زنان، صبح يکشنبه، ۴ آبان پس از حمله ماموران امنيتی به خانه‌اش، بازداشت شد.

گلرو در روز چهارشنبه ۳۰ مهر به همراه ديگر فعالان جنبش زنان در اعتراض به اسيدپاشی به صورت چند زن در اصفهان در مقابل مجلس شورای اسلامی جمع شده بودند.

وی در سال ۸۸ در اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری دستگير شد و ۳۰ ماه در زندان سپری کرده بود.

بر اساس گزارشهای مرکز حاميان حقوق بشر در دو روز گذشته، مهديه گلرو وچند تن ديگر از فعالان جنبش زنان به طور مستمر تلفن‌های مشکوکی با شماره نامعلوم دريافت کرده‌اند.

واقعه اسيدپاشی که همزمان با تصويب طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منکر در مجلس رخ داد، اعتراضات زيادی برانگيخت.

او پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ به کمیته «دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی پیوست و پس از انتخابات، در جریان بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی، به همراه نه تن دیگر از اعضای شورای دفاع از حق تحصیل دستگیر و زندانی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    سید مصطفی تاجزاده معتقد است اگر مردم پیگیری مساله اسیدپاشی را رها کنند، مسئولان قضایی ریشه یابی و رسیدگی به این جنایت را مشمول مرور زمان و پرده پوشی خواهند کرد؛ همانند عاملان قتل های زنجیره ای کرمان که پس از ۱۲ سال هنوز حکم نهایی آنها صادر نشده است. به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی با اشاره به اعتراف آن متهمان کرمانی به اینکه برای قتل ها از مصباح یزدی تأثیر گرفته اند، تصریح کرد: از وقتی که رئیس انصار حزب الله علنا گفت که ما قرار است گشت موتوری راه بیندازیم و اقداماتمان فقط به تذکر زبانی ختم نمی شود و اقدامات قاطع عملی خواهیم کرد، طبیعی بود که باید منتظر فاجعه باشیم. تاجزاده با یادآوری اینکه در اسیدپاشی ها انگیزه جانی، اقتصادی و باج گیری نبوده و قربانیان هم فعال سیاسی نبوده اند و صحبت از شکست عشقی هم نیست چون با یک پرونده سروکار نداریم، نتیجه گرفت: علی القاعده انگیزه صددرصد همان امربه معروف و نهی از منکر است که آقایان گفتند به تذکر زبانی اکتفا نخواهند کرد، و حتی اگر این کار توسط ضد انقلاب انجام شده باشد تنها با چنین بهانه ای توانسته افراد عامل را به خدمت بگیرد. وی این احتمال را مطرح کرده که داعش در این زمینه نیز از خوارج ایرانی الگو بگیرد؛ هم چنان که تاکنون در حجاب اجباری، تفکیک جنسیتی، حذف علوم انسانی و در یک کلام اسلام دستوری و تحمیلی از اقتدارگرایان ایرانی الگو گرفته است.