ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پارلمان تونس آغاز شد

حوزه‌های رأی‌گیری در تونس صبح امروز تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز به کار کردند. حزب اسلام‌گرای «حرکت النهضه» و حزب سکولار «ندای تونس» با هم رقابت تنگاتنگ دارند.

در تونس تحت تدابیر شدید امنیتی، حوزه‌های رأی‌گیری برای انتخابات پارلمان این کشور آغاز به کار کردند. بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان تونسی فراخوانده شده‌اند که در این انتخابات شرکت کنند.

تبلیغات نامزدان انتخابات پارلمان تونس. بسیاری از تونسی‌ها از «بهار عربی» سرخورده شده‌اند.

در شهر تونس، پایتخت این کشور از صبح امروز در مقابل مدارس که از آن‌ها به عنوان حوزه رأی‌گیری استفاده می‌شود مردم در صف‌های طویل به انتظار ایستاده‌اند. نیروهای امنیتی و ارتش در خیابان‌ها حضور برجسته‌ای دارند. برای جلوگیری از حملات تروریستی گروه‌های مسلح اسلام‌گرا، ۷۰ هزار پلیس و سرباز برای تأمین امنیت به خیابان‌ها اعزام شده‌اند.

انتخابات پارلمان تونس چهار سال پس از «بهار عربی» و سرنگونی حکومت بن علی برگزار می‌شود. ناظران از این انتخابات به عنوان گامی دیگر برای دستیابی به دموکراسی یاد کرده‌اند.

الباجی قائد سبسی، رهبر حزب سکولار «ندای تونس»

انتخابات پارلمان تونس هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود. تشتت آرا و تعدد احزاب موجب شده است که تشکیل یک دولت قوی که از حمایت نمایندگان پارلمان برخوردار باشد، با دشواری‌هایی روبه‌رو شود.

در مجموع ۱۳ هزار نفر از ۹۰ حزب سیاسی برای نمایندگی پارلمان تونس نامزد شده‌اند. کاندیدا‌ها با هم بر سر دستیابی به ۲۱۷ کرسی مجلس تونس رقابت می‌کنند.

در انتخابات سال ۲۰۱۱ پارلمان تونس، حزب اسلام‌گرای «حرکت النهضه» به رهبری راشد غنوشی ۹۰ کرسی از ۲۱۷ کرسی پارلمان تونس را تصاحب کرد و به عنوان قوی‌ترین حزب این کشور به مجلس راه پیدا کرد.

در حکومت بن ‌علی فعالیت حزب «حرکت النهضه» ممنوع اعلام شده بود، اما اعضای آن به طور آزاد در انتخابات سال ۱۹۸۹ پارلمان تونس شرکت کردند و ۱۰ الی ۱۷ درصد از آرا را به دست آوردند.

حمادی جبالی، دبیر اول حزب «حرکت النهضه» در گردهمایی این حزب که در شهر ساحلی «سوسه» برگزار شد، با گروهی از نمایندگان حماس در پارلمان فلسطین دیدار و گفت‌و‌گو کرد. او از این مذاکرات به عنوان سرآغازی برای تشکیل خلافت اسلامی و نابودی اسرائیل ساد کرده بود. حمادی جبالی در فوریه ۲۰۱۳ از نخست‌وزیری تونس استعفا داد. از آن پس، به تدریج از اهمیت سیاسی حزب «حرکت النهضه» کاسته شد و متخصصان و دانشگاهیان تونسی قدرت بیشتری پیدا کردند. با این حال ناظران پیش‌بینی می‌کنند که در انتخابات پارلمان تونس در سال ۲۰۱۴ حزب «حرکت النهضه» باز هم قدرت بگیرد.

حزب سکولار «ندای تونس» از قوی‌ترین رقیبان «حرکت النهضت» به شمار می‌آید. الباجی قائد سبسی، بنیانگذار حزب «ندای تونس» که خواهان مشارکت دانشگاهیان و نیروهای متخصص در عرصه سیاست و اقتصاد تونس است، در انتخابات پارلمان این کشور از بخت بسیاری زیادی برخوردار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.