ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان عملیات نظامی بریتانیا در افغانستان

بریتانیا با واگذاری پایگاه نظامی «باسشن» به ارتش افغانستان، به عملیات نظامی خود در خاک این کشور رسماً پایان داد. ارتش آمریکا هم پایگاه نظامی «لیدرنک» را تحویل داد.

بریتانیا با واگذاری پایگاه نظامی «باسشن» به ارتش افغانستان، به عملیات نظامی خود در خاک این کشور رسماً پایان داد. پایگاه نظامی «باسشن» بزرگ‌ترین پایگاه نظامی بریتانیا در خارج از خاک این کشور در ولایت هیلمند در افغانستان قرار دارد.

سربازان بریتانیایی در پایگاه نظامی «باسشن»، پس از پایین آوردن پرچم بریتانیا

وزارت دفاع بریتانیا گزارش داد که در مراسمی که صبح امروز در پایگاه نظامی «باسشن» برگزار شد، این پایگاه به ارتش افغانستان تحویل داده شد و به این ترتیب عملیات نظامی ارتش بریتانیا تحت رهبری ناتو و با همراهی ارتش ایالات متحده آمریکا به پایان رسید. مراسم پایین آوردن پرچم بریتانیا و تا زدن آن در میدان مشق پایگاه نظامی «باسشن» با حضور تنی چند از افسران بلندپایه بریتانیایی و افغان برگزار شد.

وزارت دفاع بریتانیا به دلیل امنیتی نگفته است که در چه تاریخی سربازان بریتانیایی از خاک افغانستان خارج می‌شوند.

پایگاه نظامی «باسشن» از سال ۲۰۰۶ تاکنون مرکز نیروهای بریتانیایی در هندوکش است. میشل فولون، وزیر دفاع بریتانیا گفته است بریتانیا برای افغانستان «بهترین شرایط ممکن برای دستیابی به یک آینده باثبات» را فراهم آورده و اکنون «با غرور» پایان عملیات نظامی در این کشور را اعلام می‌کند.

راب تامسون، فرمانده یگان‌های بریتانیایی مستقر در افغانستان گفت: «نیروهای امنیتی افغانستان از هر نظر آماد اند که مسئولیت امنیت در کشورشان را به عهده گیرند.»

بریتانیا پس از عملیات تروریستی القاعده در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ همکاری نظامی‌اش با ناتو را در افغانستان آغاز کرد. در سال ۲۰۰۹ در اوج درگیری‌های افغانستان ۱۰ هزار سرباز بریتانیایی در این کشور مستقر بودند. از آن زمان تاکنون در مجموع ۴۵۳ سرباز بریتانیایی در افغانستان کشته شده‌اند.

ارتش آمریکا پایگاه نظامی «لیدرنک» را هم به ارتش افغانستان تحویل داد. در این پایگاه، ۴۵۰۰ سرباز آمریکایی مستقر بودند.

تنها یک روز پس از مراسم تحلیف اشرف احمد غنی زی، رییس جمهور افغانستان، این کشور معاهده امنیتی با ناتو و آمریکا را امضاء و مصونیت قضایی سربازان آمریکایی و ناتو را تضمین کرد. هم‌زمان ناتو اعلام کرد که ۱۲ هزار سرباز به افغانستان اعزام می‌کند. این سربازان قرار است برای تأمین امنیت افغانستان و آموزش ارتش و نیروهای امنیتی این کشور تا ژانویه ۲۰۱۵ به افغانستان اعزام شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.