ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسیدپاشی و اعاده حیثیت از طرح حمایت از آمران به معروف

سهیلا جورکش که در تهران بستری است ممکن است در صورت موفقیت آمیز بودن عمل چشم تنها یک بینایی۲۰ درصدی از ناحیه چشم چپ داشته باشد و چشم راست او به کلی نابینا شده است.

۲۷ مهر ماه سال جاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبر از اسیدپاشی به روی زنان اصفهانی داد؛ زنان جوانی که بنابر اطلاعات ضد و نقیض به دست آمده به اتهام «بدحجابی» و به بهانه‌ امر به معروف و نهی از منکر، صورت و بدن‌شان را اسید سوزانده بود.

چگونه وقتی آمران و عاملان جنایت اسیدپاشی در اصفهان هنوز مشخص نشده است، خبرگزاری فارس از خاتمه یافتن آن‌ها با قاطعیت خبر می‌دهد؟

ابتدا گفته شد هشت زن مورد تهاجم با اسید قرار گرفته اند و بعد عدد چهار نفر از سوی مسئولان اعلام شد.

خبرها از فوت یک نفر و از دست دادن بینایی و جراحت‌های شدید سایر قربانیان حکایت دارد. سهیلا جورکش که در تهران بستری است ممکن است در صورت موفقیت آمیز بودن عمل چشم تنها یک بینایی۲۰ درصدی  از ناحیه چشم  چپ داشته باشد و چشم راست او به کلی نابینا شده است. همه اینها در حالی به وقع پیوسته که مسئولان و پیشنهاددهندگان طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

خبرگزاری فارس علیه رسانه‌های داخلی و خارجی

خبرگزاری فارس جمعه دوم آبان ماه در مطلبی با عنوان  «با رسانه‌های اسیدپاش چه کسی برخورد می‌کند؟» نوشت: «حوادث همیشه در حال رخ دادن در جای جای دنیا هستند و رسانه‌ها اعم از مکتوب، شفاهی و مجازی مدام در حال انعکاس این حوادث و اخبار مربوط به آن هستند... هم‌سویی برخی رسانه‌های داخلی با رسانه‌های بیگانه که معروف به رسانه‌های زرد هستند بیش از هر مسئله دیگری نگران‌کننده است... ایجاد رعب و وحشت در جامعه و جلوه دادن فضای نا امن در کشور اولین هدفی است که رسانه‌های بیگانه دنبال می‌کنند، حال اینکه برخی از رسانه‌‌های داخلی خواسته یا ناخواسته در میدانی که غربی‌ها ایجاد کرده‌اند ایفای نقش می‌کند.»

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان و اصولگرایانی که طرح حمایت از امر به معروف و ناهیان از منکر دستپخت طرز تفکر آنان نسبت به مردان و زنان جامعه است زیر فشار افکار عمومی و رسانه‌ها، متفق‌القول هستند که اسیدپاشی‌های اخیر کار بیگانگان است و گرنه با بررسی طرح یادشده در مجلس همزمان نمی‌بود.

در این گزارش فارس خواستار برخورد وزارت ارشاد با رسانه‌های داخلی شده و همچنین ادعا کرده جریان اسیدپاشی خاتمه یافته است. هرچند فارس سعی می‌کند رد گم کند و دغدغه‌اش را احساس عدم امنیت از سوی مردم عنوان کند، اما سطرهای بعدی نشان می‌دهد این خبرگزاری و به بیان بهتر بخشی از حاکمیت از ابراز عدم تمایل مردم از طرح حمایت از آمران امر به معروف و ناهیان از منکر دچار تشویش خاطر شده‌ است.

بازهم در همین گزارش به نقل از شهلا میرگلوبیات، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نقل شده که جنایت اسیدپاشی در اصفهان سناریوی جدید خود غربی‌هاست. سند این موضوع نیز همزمانی این توطئه با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس  است. برای اثبات این ادعا هیچ سرنخی وجود ندارد وگرنه تاکنون وزارت اطلاعات در بوق و کرنایش کرده بود.

البته نباید از این مورد هم غافل شد که چگونه وقتی آمران و عاملان این جنایت ها هنوز مشخص نشده است، خبرگزاری فارس از خاتمه یافتن آن‌ها با قاطعیت خبر می‌دهد؟

نقدی و حمله به رسانه‌های پوشش‌دهنده خبر اسیدپاشی

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان و اصولگرایانی که طرح حمایت از امر به معروف و ناهیان از منکر دستپخت طرز تفکر آنان نسبت به مردان و زنان جامعه است زیر فشار افکار عمومی و رسانه‌ها، متفق‌القول هستند که اسیدپاشی‌های اخیر کار بیگانگان است و گرنه با بررسی طرح یادشده در مجلس همزمان نمی‌بود.

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند زمینه‌ساز گسترش خشونت‌ در جامعه شود.

سردار نقدی ۲۹ مهرماه عنوان کرد: «امروز هم می‌بینیم وقتی یک عمل جنایتکارانه انجام می‌گیرد و اسید می‌پاشند به صورت زنان مظلوم، فوراً شبکه رسانه‌ای بیگانه وارد عمل می‌شود و با تیترهای مشابه سعی می‌کند این اسیدپاشی را به امر به معروف و نهی ازمنکر ربط بدهد.»

او ادامه داده است: «اولاً کدام مسلمانی است که نداند این کار جنایت است و به خودش اجازه دهد چنین عمل فجیعی را انجام دهد؟ ثانیاً اگر این عمل زشت کار یک آدم متحجر با کج فهمی از مذهب است، پس چرا زنان هرزه خیابانی با آرایش‌های آنچنانی را رها کرده است و زنانی را که حجاب نسبتاً موجهی داشته‌اند هدف قرار داده است؟ چرا این کار همزمان با طرح قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی انجام شده است؟ چرا این کار در آستانه محرم و هفته امر به معروف و نهی ازمنکر انجام شده است؟»

سردار نقدی فراموش می‌کند که نظام جمهوری اسلامی ایران طی سی و اندی سال جنایت‌های متعددی در حق مردم ایران مرتکب شده است؟ از جنبش سبز مدت زمان زیادی نگذشته است. ضرب و شتم مردم و به خاک و خون کشیدن شماری از جوانان معترض؛ ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی، محمد مختاری و ... زیرگرفتن مردم در روز عاشورا با اتومبیل ... تجاوزهای  صورت گرفته درکهریزک علیه زندانیان جنبش سبز. علاوه بر این می‌توان به  قتل زهرا کاظمی، قتل‌های محفلی کرمان و قتل‌های زنجیره‌ای زنان توسط سعید حنایی در مشهد اشاره کرد. همینطور قتل‌های زنجیره‌ای دگراندیشان در دولت خاتمی، حمله به کوی دانشگاه و پرتاب کردن دانشجویان توسط اعضای بسیج با ذکر یا فاطمه تا جنایت‌های رژیم در دهه ۶۰ و صیغه کردن دختران باکره و ازاله بکارت از آنان برای اعدام.

سردار نقدی از خاطر می‌برد بررسی چنین طرح‌هایی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌تواند زمینه‌ساز بروز خشونت‌های بیشتر در جامعه بشود. مسلما گروه‌های تندرو وقتی حمایت‌های رسمی داشته باشند، بیشتر دست به خشونت خواهند زد.

امام جمعه موقت تهران و حمایت از طرح امر به معروف

خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز در روز دوم آبان ادعا کرد: « چطور در زمانی که مجلس شورای اسلامی طرح امر به معروف و نهی از منکر را با  بیش از سی‌ سال تأخیر به صحنه آورده است این جنایت رخ داده و صورت گرفته است؟ این طرح که در مجلس مطرح است باید با رأی بالای نمایندگان تصویب شود، چرا که طرح شایسته تائید است، حتی کسانی که ابراز نگرانی ‌می‌کنند هم باید از این طرح حمایت کنند چرا که این طرح چارچوب‌های امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کرده است.»

او نیز مانند باقی اصولگرایان خواستار برخورد با رسانه‌های به قول خودش فتنه‌افکن شده است که به پوشش اخبار اسیدپاشی پرداخته‌اند.

امر به معروف و نهی از منکر در سالیان گذشته

با وجود قربانی شدن حداقل چهار نفر از زنان اصفهانی، دو ماده  از طرح حمایت از آمران به امر به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده است.

شهلا میرگلوبیات، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نقل شده که جنایت اسیدپاشی در اصفهان سناریوی جدید خود غربی‌هاست. سند این موضوع نیز همزمانی این توطئه با بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس  است. برای اثبات این ادعا هیچ سرنخی وجود ندارد وگرنه تاکنون وزارت اطلاعات در بوق و کرنایش کرده بود.

خبرآنلاین گزارش داده است نمایندگان در مجلس با تصویب ماده یک این طرح تاکید کرده‌اند: «در این قانون معروف و منکر عبارتند از هرگونه فعل و قول و یا ترک فعل و یا قولی که در شرع مقدس، قوانین و عرف متشرعه مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد. این ماده با ۱۴۴ رای نمایندگان به تصویب رسید.

این درحالی بود که در این جلسه  محمدرضا خباز معاون تقنین معاونت پارلمانی رئیس جمهور در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: «اخیراً در یکی از شهرها اسیدپاشی روی خانم‌ها اتفاق افتاده است.»

وی با اشاره به یکی از مواد این طرح که در آن گفته شده امر به معروف و نهی از منکر دعوت و وا داشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است، گفت: «ما بدحجابی را تایید نمی‌کنیم اما این طور رفتار بازدارنده هم باعث می‌شود که فرد از حیض انتفاع ساقط شود.»

اما مرتضی آقا تهرانی با بیان اینکه عدم توانایی در بنا کردن سنگ امر به معروف و نهی از منکر مورد قبول نیست گفت: «برای تهیه این طرح وقت بسیاری صرف شده که با اجرای آن امنیت کشور به هم نمی‌ریزد.»

رئیس کمیسیون مشترک قضائی - فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک حمایت جدی است و دولت به جای نقدهای بیهوده به اجرایی شدن آن کمک کند، افزود: «اصل امر به معروف و نهی از منکر را نباید منکر شد و نواقص موجود در طرح را هم رفع خواهیم کرد.»

حال به نظر می رسد با تصویب این دو ماه و تصویب احتمالی ماده های دیگر این طرح، باید منتظر خشونت های بیشتری در ایران باشیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طرح حمایت از آمران‌ به‌ معروف‌ تایید شد | کافه خبر

    […] اسیدپاشی و اعاده حیثیت از طرح حمایت از آمران به معروف […]

  • حاجی بخشی

    بدون هیچ شک وتردیدی نقدی، لاریجانی وامثال ایشان همان عوامل بیگانه ومزدوری هستند که دستورات بیگانگان بوسیله آنها اجرا می شود.