ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران ماهی ساردین در سیستان و بلوچستان تلف شدند

هزاران قطعه ماهی ریز ساردین (پدنی یا لوجر) در ساحل بزرگ‌ترین اسکله صیادی ایران در بندر کنارک، واقع در استان سیستان و بلوچستان، در کرانه باختری خلیج چابهار و بر ساحل دریای عمان تلف شده‌اند.

هزاران قطعه ماهی ریز ساردین (پدنی یا لوجر) در ساحل بزرگ‌ترین اسکله صیادی ایران در بندر کنارک، واقع در استان سیستان و بلوچستان، در کرانه باختری خلیج چابهار و بر ساحل دریای عمان تلف شده‌اند.

هزاران قطعه ماهی ریز ساردین (پدنی یا لوجر) در بندر کنارک تلف شدند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) صیادان این منطقه گفته‌اند تلف‌شدن هزاران ماهی‌ ریز ساردین نتیجه صید بی‌رویه کشتی‌های ترال (کف روب) است، که با زدن ترال کف سواحل دریای عمان سبب شدند که نسل این آبزی و طعمه و زنجیره غذایی ماهیان ساحلی رو به انقراض برود.

تلف شدن چندین تن ماهی ساردین همچنین باعث ایجاد بوی نامطبوع در منطقه شده است.

محسن علی گلشنی، مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان با تأیید این واقعه زیست‌محیطی احتمال این پدیده را به دلیل صید ترال تقریبا منتفی دانست و گفت: «احتمالا بیماری جلبکی و آلودگی جریان‌های آبی عامل این رخداد و تلف شدن ماهی‌های ریز ساردین شده است.»

بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی حفاظت از محیط زیست دریایی و آلودگی‌ها بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی است که از این نظر در فرایندهای اجرایی اقدام مشترکی را با اداره کل شیلات و همچنین مراکز تحقیقاتی و محیط زیست برای حفاظت از محیط زیست دریایی انجام می‌دهند.

خردادماه سال جاری نیز هزاران ماهی در رودخانه «نهراب» زابل سیستان و بلوچستان، رودخانه منشعب از شاخه اصلی رودخانه هیرمند، و میلیون‌ها بچه‌ماهی در رودخانه هیرمند تلف شدند.

اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز رها شدن فاضلاب در سد فشافویه در شهرستان اسلام‌شهر باعث مرگ بیش از دو میلیون ماهی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    خسته نباشی.

  • م

    خسته ام