ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بوکو حرام ۳۰ دختر دیگر را ربود

اسلام‌گرایان بوکو حرام در شمال نیجریه ۱۷ نفر را به قتل رساندند و ۳۰ دختر نوجوان را ربودند. دیده‌بان حقوق بشر گزارشی مبنی بر سوءاستفاده جنسی از این دختران منتشر کرده است.

روزنامه «پرمیوم تایمز» صبح امروز، دوشنبه ۲۷ اکتبر گزارش داده است که اسلام‌گرایان تندرو بوکو حرام آتش‌بس هفته گذشته با دولت نیجریه را نقض کردند، به روستاهایی در استان بورنو حمله کردند، خانه‌های روستائیان را غارت کردند، ۱۷ نفر را به قتل رساندند و دختران نوجوان را ربودند.

اعتراض مردم به دخترربایی اسلام‌گرایان بوکو حرام در نیجریه

یکی از مقامات امنیتی دولت نیجریه به روزنامه «پرمیوم تایمز» گفته است: «به ما گزارش‌هایی رسیده مبنی بر اینکه بوکو حرام پسران نوبالغ و دختران نوجوان را در روستاهای اطراف شهر مافا ربوده است.»

شاهدان عینی همچنین گزارش داده‌اند که اسلام‌گرایان تندرو احشام و آذوقه روستائیان را نیز به غارت برده‌اند.

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام که گفته می‌شود کشته شده

دیدبان حقوق بشر با ۳۰ زن و دختری که طی یک سال و نیم گذشته توسط اسلام‌گرایان تندرو بوکو حرام ربوده شده و در این میان آزاد شده‌اند، گفت‌وگو کرده و بر آن اساس گزارشی درباره دختران ربوده‌شده نیجریایی پرداخته است. در این گزارش آمده که دختران ربوده شده را به زور وادار به ازدواج می‌کنند و در مواردی حتی این گمان وجود دارد که از آن‌ها در عملیات انتحاری استفاده می‌شود.

گودلاک جاناتان، رئیس جمهور نیجریه اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۷ اکتبر سال جاری با بوکو حرام قرارداد آتش‌بس منعقد کرده و با آن‌ها در مذاکراتی به این توافق دست یافته که اسلام‌گرایان ۲۰۰ دختر دانش‌آموزی را که شش ماه پیش ربوده بودند، آزاد کنند.

با وجود کمک‌های جامعه جهانی هنوز هیچگونه نشانی از دختران ربوده شده به دست نیامده است.

اکثر مردم شمال نیجریه مسلمان و فقیر هستند. بوکوحرام با استفاده از شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی بین جنوب با اکثریت جمعیت مسیحی و شمال این کشور، با روش‌های تروریستی و خشونت فزاینده اقدام به آدم‌ربایی، اخاذی و ترور می‌کند.

بوکو حرام که با آموزش به شیوه غربی مخالف است، دختران دانش‌آموز را می‌رباید و آزادی آن‌ها را منوط به آزاد کردن اسلامگرایانی می‌کند که در زندان‌های حکومت مرکزی هستند.

بوکو حرام در صدد ایجاد دولتی اسلامی در شمال نیجریه است. آن‌ها بخشی از این منطقه را که نفت‌خیز است در دست دارند و از سال ۲۰۰۹ تاکنون هزاران نفر را یا ربوده و یا در بمب‌گذاری‌ها کشته‌اند. در حملات بوکو حرام به روستاهای نیجریه تنها در سال جاری ۳۰۰۰ نفر کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • معصومه

    حال انسان از اسلام بهم می خورد. لطفا کسی هم نگه اینا عین دستورات اسلام راستین نیست. بوکو حرام و داعش درست عین مسلمانان صدر اسلام رفتار می کنند، نه مسلمان نماهای اهلی شده امروز. اگر ازشون بپرسی برای تمام گند کاریهاشون آیه و حدیث و روایت دارن