ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰۰ مورد تازه از ابتلا به فلج اطفال در پاکستان

اسلام‌گرایان پاکستانی می‌گویند مایه‌کوبی اطفال توطئه کشورهای غربی برای عقیم کردن کودکان مسلمان است. فلج اطفال در پاکستان هر دوم شیوع بیشتری پیدا می‌کند.

در روز جهانی مبارزه با فلج اطفال، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نسبت به شیوع ویروس فلج اطفال در خاورمیانه و به ویژه در سوریه، پاکستان و افغانستان هشدار داده است. در پاکستان تنها در سال جاری ۲۰۰ مورد تازه از ابتلا به فلج اطفال گزارش شده است. اسلام‌‌گرایان پاکستان با برنامه‌های مایه‌کوبی سازمان ملل مخالفت می‌کنند و در برخی موارد مایه‌کوبان محلی را به قتل رسانده‌اند.

سازمان ملل برنامه مایه‌کوبی فلج اطفال در پاکستان را متوقف کرده است

فلج اطفال یک بیماری بسیار مسری است که بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی کودکان زیر پنج سال به آن مبتلا می‌شوند. از هر ۲۰۰ مورد ابتلا، یک مورد به فلج کودک می‌انجامد.

در سوریه نیز به دلیل جنگ داخلی و کمبود واکسن فلج اطفال، این بیماری دوباره شیوع پیدا کرده است. تاکنون ۴۰ کودک سوری به این بیماری مبتلا شده‌اند. سازمان بهداشت جهانی همچنین موارد تازه‌ای از ابتلا به فلج اطفال در اسرائیل، افغانستان، عراق، نیجریه و سومالی نیز گزارش داده است.

در سال جاری، در مجموع ۴۰۶ مورد تازه ابتلا به فلج اطفال در سطح جهان مشاهده شده است. سازمان بهداشت جهانی اواسط ژانویه اعلام کرد که میزان ابتلای کودکان به این بیماری در افغانستان رو به کاهش و در سوریه و پاکستان رو به افزایش است. هندوستان اما در سال ۲۰۱۴ موفق شد با یک برنامه مایه‌کوبی مؤثر و گسترده بیماری فلج اطفال در این کشور را از بین ببرد.

یکی از دلایل شیوع فلج اطفال در پاکستان مخالفت طالبان با مایه‌کوبی است. اسلام‌گرایان طالبان این شایعه را درانداخته‌اند که کشورهای غربی با مایه‌کوبی کودکان به بهانه مبارزه با فلج اطفال قصد دارند مردان مسلمان را عقیم کنند و مانع از افزایش زاد و ولد در کشورهای اسلامی شوند. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که کارمندان سازمان‌های مایه‌کوبی، پرستاران و پزشکان غربی که از سوی سازمان بهداشت جهانی به پاکستان اعزام شده‌اند، جاسوسان غرب هستند. این شایعات به این دلیل بر سر زبان‌ها افتاده است که در عملیات قتل اسامه بن‌لادن سازمان‌ سیا از یک پزشک که برای مایه‌کوبی اطفال در پاکستان به سر می‌برد برای ردیابی بن‌لادن استفاده کرد. در ژانویه سال جاری، اسلام‌گرایان در کراچی سه تن از مایه‌کوبان پاکستانی را به قتل رساندند و دو تن دیگر را مجروح کردند. این حملات و تعرض‌ها همچنان ادامه دارد.

در پاکستان، تنها در سال جاری ۲۰۰ مورد تازه از ابتلا به فلج اطفال گزارش شده است.

به دلیل فساد دستگاه اداری پاکستان و مخالفت طالبان با برنامه‌های مایه‌کوبی کودکان پاکستانی، فلج اطفال در پاکستان هر دم گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

علی اظهر، سخنگوی جامعه پزشکان پاکستان می‌گوید: «مایه‌کوبی اطفال کافی نیست. می‌بایست وقت و سرمایه کافی برای اطلاع‌رسانی گسترده به مردم در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم به آن‌ها تفهیم کنیم که مایه‌کوبی بر ضد فلج اطفال یک عمل غیر شرعی نیست.»

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) به مناسبت روز جهانی مبارزه با فلج اطفال اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۴ با مایه‌کوبی ۲۲ میلیون کودک در سطح جهان موفق شده شیوع این بیماری را تا حد زیادی مهار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.