ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جواد لاریجانی: فیلترینگ مثل در و دیوار خانه‌تان است

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ایران گفت به‌شدت طرفدار «شبکه ملی اینترنت» است او تأکید کرد: « نبايد مهارمان را دست چند "شنگول" بدهيم.»

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ایران گفت به‌شدت طرفدار به کارگيری «شبکه ملی اینترنت» است. او تأکید کرد: «ما بايد به مردم ياد بدهيم از اين تکنولوژی چگونه استفاده کنند» و «نبايد مهارمان را دست چند "شنگول" بدهيم».

جواد لاریجانی: ما وقتی آدم‌های مدرنی هستيم که اين تکنولوژی‌ها مثل انگشتر در دست‌مان باشد و سوار آن بشويم.

جواد لاریجانی با خبرگزاری تسنيم، درباره وضعیت اینترنت و موضوع فیلترینگ در ایران صحبت کرد و گفت: «روش مدرن استفاده از تکنولوژی اين است که شما تکنولوژی را بشناسيد و آن را در جهتی که می‌خواهيد به‌کار بگيريد.»

وی فيلترينگ را يکی از مسائلی دانست که «همه دنيا دارند». او گفت: «فيلترينگ مثل در و پيکری است که شما به خانه‌تان می‌گذاريد. طبيعتا وقتی در می‌گذاريد، يک قفل هم پشت آن می‌گذاريد. دزد باز اين در را می‌تواند باز کند، منتهی مقداری بايد حرفه‌ای‌تر باشد، به‌خاطر اين‌که بعضی دزدها در را باز می‌کنند، شما دربهای خانه‌تان را بر نمی‌داريد، يا ديوار را بر نمی‌داريد، فيلترينگ هم اين‌طور است.»

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ایران درباره شبکه‌های اجتماعی همچون فيس‌بوک و توئيتر گفت: «من قويا معتقدم اين تکنولوژی‌ها کاربرد خوبی دارند به شرطی که خودمان اين را توسعه بدهيم. اگر ما فقط کاربر باشيم، مقهور آن‌ها هستيم، اما اگر خودمان اين را توسعه بدهيم برکات بسياری دارد.»

جواد لاریجانی افزود: «ما وقتی آدم‌های مدرنی هستيم که اين تکنولوژی‌ها مثل انگشتر در دست‌مان باشد، سوار آن بشويم، مسلط بشويم و زير و بم‌اش را ياد بگيريم... مدرنيته اولين ويژگی‌اش بايد عقلانيت باشد، نبايد مهارمان را دست چند "شنگول" بدهيم تا آن‌ها ما را راه ببرند.»

حساسیت حکومت ایران در زمینه دسترسی آزاد کاربران به فضای مجازی و تبادل آزاد اطلاعات با کنترل شدید سایت‌ها و فیلتر کردن آنها صورت می‌گیرد.

اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های اینترنتی در ایران فیلتر هستند و تنها راه ورود به آنها استفاده از فیلترشکن است. بدین ترتیب در حالی که کاربران در تلاش برای ورود به وب‌سایت‌های دلخواه دچار مشکل‌اند، پیدا کردن راه‌های جایگزین یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های آنهاست و در این راه دستیابی به جدیدترین نرم‌افزارهای مقابله با فیلترینگ به یک تلاش روزانه تبدیل شده است.

در پی تصویب «فیلترینگ هوشمند» شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی در کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی، هفته گذشته اعلام شد که مرحله نخست اجرای این سامانه در ایران آغاز شده است.

با بهره‌گیری از این سامانه امکان تفکیک، سانسور و فیلتر صفحات زیرمجموعه سایت‌های اینترنتی فراهم شده و این سایت‌ها به‌شکل کامل مسدود نمی‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    این بچه ملا خوب سفسطه کردن بلده.  مشتی تو بچه خر میکنی؟  والاخودتی بلا خودتی  شما اگه آزادی اطلاعات تو جامعه باشه چطوری میخواهید دزدی کنید که گندش در نیاد؟   اینی که شما میگی درو قفل نیست چشمبند زندانیهاست تو مملکتمون همه ما زندانی شما هستیم  و خان داداش شما  زندانبانش و همه باید کور و کر باشند و جیک نزنند.

  • بهنام

    شرط میبندم که اصلآ تا به حال یکساعت هم پشت کامپیوتر ننشسته و هیچ تصویری از اینترنت در ذهن ندارد و اصلآ نمیداند اینترنت و شبکه جهانی چیست .

  • faryad

    شنگول خان مردم ایران نیاز ندارند در دیوار بلند  سانسور و خفقان شما زندانی باشند.

  • حسین

    فیلترینگ همانند زمینخواری برادران دالتون است

  • معصومه

    فیلترینگ مثل سیم خارداری که است که دور زمین های غصب شده می کشیم تا کسی نتواند بیاید و ببیند ما و اخوان و احشام در این هکتارها زمین مشغول چریدن هستیم