ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست کشورهای همسایه سوریه درباره وضع آوارگان سوری

یک فاجعه انسانی در راه است: در نشست کشورهای همسایه سوریه، تصویری از وضع اسفناک آوارگان سوری و افزایش تنش‌های اجتماعی در کشورهای میزبان ارائه شد.

در آستانه فرارسیدن زمستان، کشورهای همسایه سوریه در نشستی که امروز، سه‌شنبه ۲۸ اکتبر/۶ آبان در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد، از جامعه جهانی خواستند به آوارگان سوری کمک کند.

نشست کشورهای همسایه سوریه درباره وضع آوارگان سوری

در نشست کشورهای همسایه سوریه، بیش از ۴۰ کشور و نهاد مدنی شرکت کرده بودند. نمایندگان این کشور‌ها در سخنرانی‌هایشان تصویری از وضع اسفناک آوارگان سوری به دست دادند و از کمبود اردوگاه و مدرسه برای اسکان دادن این آوارگان گلایه کردند. بر اساس این گزارش‌ها، در اثر نبود امکانات کافی برای آوارگان سوری، بحران‌ها و اختلافات اجتماعی نیز در کشورهای میزبان افزایش یافته است. آوارگان سوری با مزد ناچیز به کار گمارده می‌شوند و نیروی کار محلی بیکار می‌ماند. اینگونه رقابت‌ها باعث تنش بین آوارگان و ساکنان محلی شده است.

تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان در نشست برلین گفت لبنان ظرفیت پذیرش آوارگان سوری را ندارد. او از جامعه جهانی خواست بر میزان کمک‌های مالی به آوارگان سوری بیفزاید و از کشورهای غربی خواست آوارگان سوری را به درون مرز‌هایشان راه دهند و امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهند.

ترکیب سنی آوارگان سوری در لبنان

نخست وزیر لبنان در بخش دیگری از سخنانش گفت آوارگان سوری ثبات اجتماعی لبنان را به خطر انداخته‌اند. در ترکیه و اردن و لبنان در مجموع بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار آواره سوری به سر می‌برند.

به گفته تمام سلام، نخست وزیر لبنان، پذیرش آوارگان سوری در این کشور سبب شده که زمینه‌های رشد اسلام‌گرایی و رویکردهای افراطی پدید آید. او به بحران عرسال و جنگ و ستیز آوارگان سوری و ارتش لبنان که به تحریک جببه نصرت در تابستان سال جاری درگرفت، اشاره کرد.

ناصر جوده، وزیر خارجه اردن نیز در سخنانی گفت که افزایش بی‌سابقه آوارگان سوری، فرا‌تر از همه امکاناتی است که کشور او در اختیار دارد.

به گفته وزیر خارجه اردن، مدارس این کشور ناگهان می‌بایست برای ۱۴۰ هزار کودک و نوجوان سوری فضای تحصیلی فراهم کنند. وزیر خارجه اردن گفت بسیاری از شهرهای آواره‌پذیر اردن در آستانه فقر و بحران اقتصادی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این مصرف آب آشامیدنی هم به میزان ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

اردن یکی از چهار کشور کم آب جهان به شمار می‌آید.

ترکیه نیز جامعه جهانی را متهم به بی‌تفاوتی نسبت به آوارگان سوری کرد. به گفته ناجی کورو، معاون وزیر خارجه ترکیه، این کشور تاکنون چهار میلیارد دلار برای آوارگان سوری هزینه کرده است، در حالی که جامعه جهانی برای تأمین نیازهای آوارگان سوری فقط ۲۵۰ میلیون دلار به ترکیه کمک کرده. ناجی کورو گفت ترکیه در طی فقط چند هفته، به اندازه کل اتحادیه اروپا آواره سوری پذیرفته است. او از جامعه جهانی خواست به طور عادلانه‌تری آوارگان سوری را در کشورهای مختلف اسکان دهند.

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود که در ماه اکتبر فقط می‌تواند ۶۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار جنگ‌زدگان سوری قرار دهد. در ماه نوامبر این مقدار حتی به ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. اکنون بیم آن می‌رود که در آستانه زمستان، جنگ‌زدگان سوری علاوه بر کمبود دارو با کمبود غذا و گرسنگی هم مواجه شوند.

گالری عکس: اردوگاه آوارگان سوری در ترکیه، لبنان و اردن

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرامرز

    بشار اسد عامل ایران و روسیه و باعث ایجاد موج مهاجرت و پناهندگی است.شرم بر اسد

  • حسین

    خدا لعنت کند بشار اسد و حامیانش رو