ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام فساد میلیاردی در شورای شهر تهران

یک عضو شورای شهر تهران از وجود چند میلیارد تومان پول این نهاد در حساب شخصی یکی دیگر از نمایندگان شورا خبر داده است. هیئت رییسه این خبر را تکذیب می‌کند.

یک عضو شورای شهر تهران از وجود چند میلیارد تومان پول این نهاد در حساب شخصی یکی دیگر از نمایندگان شورای شهر تهران خبر داده و آن را «مایه ننگ» دانسته است.

یکی از نمایندگان متهم به برداشتن چند میلیارد تومان از حساب شورا شده است

عبدالحسن مختاباد، رییس کمیته هنر در شورای شهر تهران، در تذکری اعلام کرده است پول‌هایی برای کمک به بنگاه‌های خیریه در اختیار اعضای شورا  قرارداده می‌شود، اما اکنون این چند میلیارد تومان پول در حساب یکی از نمایندگان است که این ننگ شورا است.

او نام این نماینده شورای شهر را اعلام نکرد اما از مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، خواست «این ننگ را پاک کند» و نسبت به این قضیه پاسخگو باشد که چرا پولی که بهره بانکی آن در ماه نزدیک به صد میلیون تومان است در حساب این فرد قرار دارد.

مختاباد گفته است در صورت عدم رسیدگی شورا  از سازمان بازرسی کل کشور درخواست رسیدگی خواهد کرد.

رییس کمیته هنر شورای شهر تهران همچنین به خبرگزاری ایلنا گفته است اگر این نماینده شورای شهر پول‌های میلیاردی را تا حداکثر دو هفته دیگر باز نگرداند، نام او را اعلام و مستندات این فساد مالی را منتشر خواهد کرد.

با این حال رییس و هیئت رییسه شورای شهر تهران، اتهام‌های عبدالحسین مختاباد به یکی از نمایندگان این شورا را تکذیب کرده و گفته‌اند برداشت میلیاردی پول از حساب شورای شهر امکان‌ پذیر نیست.

هیئت رییسه شورای شهر روز چهارشنبه ۷ آبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در شورای شهر تمامی حساب ها به نام شورا و یا ستادهای وابسته به شوراست و دست کم با دو امضا گشایش می شود. در ادامه این تکذیبیه آمده است: «منابع مالی در شورای اسلامی شهر تهران با نظارت کامل هیئت رئیسه و با دو یا سه امضا هزینه و سخنان یکی از اعضا درباره واریز میلیارد ها تومان به حساب شخصی یکی دیگر از اعضا به هیچ عنوان با واقعیت منطبق نیست».

مهدی چمران نیز به خبرگزاری ایسنا گفت اعضای شورا، شخصاً پولی در اختیار ندارند و حتی رییس شورا نیز با دو امضا می‌تواند پول برداشت کند. او با بیان این‌که ستادهای زیرمجموعه شورای شهر نیز باید پول مورد نیاز را در داخل ستاد تصویب و با دو امضا دریافت کنند، اظهارکرد: «رقم مصوب ممکن است نزدیک رقمی که مختاباد اعلام کرده است باشد اما رقم بودجه در اختیار، این مقدار نیست.»

چمران می‌گوید در شورای شهر حساب شخصی وجود ندارد و هیچ نماینده‌ای مگر به صورت مشترک، چنین حسابی ندارد. به گفته چمران، البته ستاد شورایاری‌ها و ستاد هماهنگی سمن‌ها (سازمان مردم نهاد) چنین حسابی دارند؛ اما به صورت تک‌امضا نیست که تنها یک نفر بتواند درباره آن‌ها تصمیم بگیرد.

با این حال او وعده داد در جلسات بعدی به این موضوع رسیدگی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • معصومه

    بزودی به مرحله ای می رسیم که اگر کسی پرونده فساد نداشته باشد باید برود دادگاه و جواب پس بدهد. منم جای مُقام رهبِری بودم می رفتم تو یه کنجی قایم می شدم که نگن این بود دستاورد یه عمر کارت؟ البته ایشان از لحاظ سلامت(جسمی، روانی و عاطفی) خیلی صدمه دیده است و نباید در این موقعیت قرار می گرفت ولی آورده شد و بازیچه