ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیروزی سکولارها در تونس قطعی شد

کمیته انتخابات تونس نتیجه قطعی آرا را اعلام کرد. حزب سکولار «ندای تونس»، از دیگر احزاب سیاسی پیشی گرفت و به حزب حاکم تونس تبدیل شد.

پیروزی حزب سکولار «ندای تونس» در انتخابات پارلمان این کشور قطعی شد. بر اساس اعلام رسمی کمیته انتخابات تونس، حزب «ندای تونس» با به دست آوردن ۸۵ کرسی از دیگر احزاب سیاسی پیشی گرفت و به قوی‌ترین حزب سیاسی تونس تبدیل شد.

پیروزی سکولارها در تونس

«ندای تونس» نیروهای ملی‌گرای چپ و میانه‌رو و از جمله برخی از طرفداران بن علی را زیر سقف خود گرد آورده و با هم متحد کرده است.

حزب اسلام‌گرای «حرکت النهضه» که تا پیش از این حزب حاکم بر تونس بود، به ۶۹ کرسی از مجموع ۲۱۷ کرسی پارلمان تونس دست یافت.

بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند تونسی که واجد شرایط شرکت در انتخابات پارلمان بودند، یکشنبه ۲۶ اکتبر فراخوانده شدند که پای صندوق‌های رأی بروند. انتخابات در آرامش برگزار شد و بر اساس گزارش کمیسیون نظارت بر انتخابات، بیش از ۶۰ درصد از تونسی‌ها در انتخابات پارلمان کشورشان شرکت کردند.

اعلام قطعی نتایج انتخابات: ۸۵ کرسی برای «ندای تونس»

الباجی قائد سبسی، رهبر حزب «ندای تونس» با شعار «هر رأیی که به من ندهید، به اسلام‌گرایان داده‌اید» رقابت انتخاباتی مؤثری را آغاز کرد. او تشکیل دولت انتلافی با اسلام‌گرایان را از همان آغاز رد کرد، در همان حال راشد غنوشی، رهبر «حرکت النهضه» از تشکیل دولت ائتلاف ملی سخن در میان آورده بود.

در مجموع ۱۳ هزار نفر از ۹۰ حزب سیاسی برای نمایندگی پارلمان تونس نامزد شده‌ بودند. کاندیدا‌ها با هم بر سر دستیابی به ۲۱۷ کرسی مجلس تونس رقابت می‌کردند.

انتخابات پارلمان تونس چهار سال پس از «بهار عربی» و سرنگونی حکومت بن علی برگزار می‌شود. ناظران از این انتخابات به عنوان گامی دیگر برای دستیابی به دموکراسی یاد کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.