ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲۹ روزنامه‌نگار خواهان آزادی عکاس ايسنا شدند

۱۲۹ روزنامه‌نگار در نامه‌ای خواهان آزادی آريا جعفری، عکاس خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) شدند که از اول آبان‌ماه جاری در اصفهان بازداشت شده است.

۱۲۹ روزنامه‌نگار در نامه‌ای خواهان آزادی آريا جعفری، عکاس خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) شدند که از اول آبان‌ماه جاری در اصفهان بازداشت شده است.

آریا جعفری در پی انتشار عکس‌هايش از تجمع اعتراضی مردم اصفهان به اسيدپاشی‌های اخير بازداشت شده است.

جعفری در پی انتشار عکس‌هايش از تجمع اعتراضی مردم اصفهان به اسيدپاشی‌های اخير بازداشت شده است.

امضا‌کنندگان اين نامه از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته‌اند تا «حق قانونی رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی آزاد و دقيق٬ محترم بشمارند.»

در اين نامه آمده: «بازداشت خبرنگارانی که با تهيه خبر، گزارش و عکس رخداد‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانند، به معنای بازداشتن رسانه‌ها از اطلاع‌رسانی نيست؟ بازداشتن رسانه‌ها از اطلاع‌رسانی حق دانستن مردم را از آنان سلب نمی‌کند؟»

به گفته اين روزنامه‌نگاران «هشدار پياپی به رسانه‌ها درباره پوشش خبری جنايتی نگران‌کننده چون اسيدپاشی چه کمکی به حل مشکل خواهد کرد؟»

پس از تجمعات اعتراضی به اسيدپاشی‌ها در اصفهان، سه تن از کارکنان خبرگزاری ايسنا در اصفهان به نام‌های آريا جعفری، عکاس ايسنا؛ زهرا محمدی، سردبير ايسنای اصفهان؛ و صنم فارسی دبير سرويس اجتماعی اين خبرگزاری در اصفهان بازداشت شدند که زهرا محمدی و صنم فارسی يک روز بعد آزاد شدند اما آريا جعفری همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

مقامات حکومتی ایران رسانه‌ها را متهم می‌کنند که با نحوه خبررسانی‌شان در مورد اسیدپاشی‌ها باعث «نگرانی و تشویش اذهان عمومی» شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز در بیانیه‌ای گفته است حکومت ایران در پی اسیدپاشی به زنان در اصفهانU فشار خود بر رسانه‌ها را بیشتر کرده تا خبرها و گزارش‌های مربوط به این رویداد را منتشر نکنند.

هم‌زمان با بررسی طرح حمايت از «آمران به معروف و ناهيان از منکر» در مجلس ايران و افزايش انتقادات مقام‌های حکومتی و مذهبی از «بی‌حجابی» در ايران، چند مورد اسيدپاشی به زنان در اصفهان گزارش شد که دست‌کم بخشی از افکار عمومی بر اين باور است اين اسيدپاشی با هدف مقابله با «بدحجابی» انجام شده، موضوعی که البته مسئولان جمهوری اسلامی آن را تأييد نمی‌کنند و مرتبط دانستن اسيدپاشی‌ها با امر به معروف و نهی از منکر را «توطئه ضد انقلاب» می‌دانند.

در همين حال آمار و اطلاعات ارائه شده از قربانيان اسيدپاشی در اصفهان با يکديگر متناقض است. در حالی که حسين ذوالفقاری معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور شمار قربانيان اسيدپاشی را چهار نفر اعلام کرده اما سرتيپ اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده پليس ايران تایید کرده که«هفت يا هشت مورد» اسيدپاشی در اصفهان در ماه‌های اخير به وقوع پیوسته است.

به دنبال اين اسيدپاشی‌ها، مردم در اصفهان و تهران در اعتراض به ناامن بودن فضای شهری و حمله‌های متعدد اسيدپاشی به زنان تجمع کردند. در اصفهان تجمع‌کنندگان مقابل دادگستری رفته‌ و خواستار برخورد سريع‌تر با عوامل اين جنايت‌ها شدند. برخی از معترضان در چند شهر بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.