ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه فیلم اروپا برای آنیس واردا

آکادمی فیلم اروپا از آنیس واردا، سینماگر فرانسوی به خاطر دستاوردهای سینمایی‌اش در گستره یک زندگی پربار هنری تقدیر می‌کند.

آکادمی فیلم اروپا از آنیس واردا، سینماگر فرانسوی به خاطر دستاوردهای سینمایی‌اش در گستره یک زندگی پربار هنری تقدیر می‌کند و جایزه فیلم اروپا در سال ۲۰۱۴ را به او اهدا می‌کند.

آنیس واردا یکی از آخرین بازماندگان موج نوی سینمای فرانسه

مراسم جوایز فیلم اروپا در سال ۲۰۱۴ در شهر ریگا در لتونی برگزار می‌شود.

به گفته ماریون دورینگ، مدیر آکادمی فیلم اروپا «جایزه فیلم اروپا» تنها جایزه‌ای است که هر سال در شهر متفاوتی برگزار می‌شود.

آنیس واردا یکی از آخرین بازماندگان موج نوی سینمای فرانسه است. او به همراه آلن رنه و لوئی مال، در سال‌های دهه ۱۹۵۰ شاخه‌ای از موج نو را به وجود آورد. واردا که از نظر سیاسی چپ‌گرا بود از ابداعگران فرم «سینما-مقاله» است.

او نخستین فیلم بلندش را در سال ۱۹۵۴ با نام «لاپوان کورت» با بازی فیلیپ نوآره در اولین نقش سینمایی‌اش ساخت و خود را به عنوان یک سینماگر صاحب‌سبک شناساند.

«کلئو از ۵ تا ۷» از مهم‌ترین آثار او به شمار می‌آید. پرویز جاهد، منتقد سینمایی درباره این فیلم می‌گوید: «"کلئو از ۵ تا ۷" از نظر روایت سینمایی، شیوه نمایش زمان داستانی و نگاه فمینیستی انتقادی به بازنمایی بدن زنانه و زیبا که در آستانه فنا شدن است، اثر جسورانه‌ای‌ است؛ فیلمی که آگاهانه مرز بین سینمای داستانی و مستند را به هم ریخته و زمان سینمایی و زمان واقعی در آن تقریباً یکی شده است.»

فیلم «خانه به دوش» نیز یکی دیگر از آثار مهم او با درونمایه فمینیستی است.

واردا در سال ۱۹۶۴ جایزه سینمایی معتبر «لوئی دلوک» را به دست آورد. «سواحل آنیس»، آخرین ساخته اوست که جایزه بهترین فیلم مستند در جوایز سزار را کسب کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۱ به خاطر خدماتش به فرهنگ و هنر فرانسه، به مقام لژیون دونور دست یافت. یوزپلنگ طلایی لوکارنو در سال ۲۰۱۴ به آنیس واردا تعلق گرفت.

۱۳ دسامبر ۲۰۱۴ مراسم جایزه فیلم اروپا با حضور بازیگران، فیلمبرداران و سینماگران شناخته‌شده در اپرای شهر لیگا به برندگان اهداء می‌شود.

برخی از آثار آنیس واردا

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.