ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غنچه قوامی به يک سال حبس محکوم شد

غنچه قوامی، شهروند بريتانيايی – ايرانی‌تبار، ۳۰ خرداد امسال، زمانی که برای تماشای مسابقه واليبال تيم ايران مقابل ايتاليا به ورزشگاه آزادی رفته بود، بازداشت شد.

غنچه قوامی، يکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ برای تماشای بازی واليبال که تيرماه سال جاری بازداشت شده به اتهام «تبليغ عليه نظام» يک سال حبس محکوم شد.

به گزارش روز يکشنبه ۱۱ آبان روزنامه شرق، محمود عليزاده‌طباطبايی، وکيل غنچه قوامی گفت: «با وجود اينکه به ماگفته شده رأی موکل بنده صادر شده، اما اين حکم هنوز به ما ابلاغ نشده است. البته رئيس دادگاه حکم صادر شده را بنده نشان داد که طبق آن موکلم به يک سال حبس محکوم شده بود.»

به گفته عليزاده طباطبايی «با توجه به اينکه غنچه قوامی هيچ‌گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته، بر اساس ماده ۳۷ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی، دادگاه می‌تواند تخفيف قائل شود.»

«برخورد امنيتی با ايرانيان بازگشته به کشور»

غنچه قوامی، شهروند بريتانيايی – ايرانی‌تبار، ۳۰ خرداد امسال برای تماشای مسابقه واليبال تيم ايران مقابل ايتاليا به ورزشگاه آزادی رفته بود. او در آن روز همرا‌ه با عده ديگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند.

۹ تيرماه، هنگامی که به بازداشتگاه مراجعه کرد تا وسايل شخصی‌اش را تحويل بگيرد، بار ديگر بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوين به‌سر می‌برد.

با ادامه يافتن بازداشت او، ۳۰۰ نفر از فعالان مدنی، سياسی و فرهنگی با امضای نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران با يادآوری «شرايط سخت غنچه قوامی در بازداشتگاه اوين»، خواهان رعايت حقوق قانونی و شهروندی او و تلاش دولت برای فراهم کردن مقدمات آزادی او شدند.

به گفته اين فعالان، «نقض حقوق متهم٬ برخورد امنيتی با ايرانيان بازگشته به کشور و بازداشت زنان خواهان ورود به استاديوم،» از نشانه‌های «مقاومت نهادهای امنيتی» در برابر اجرای وعده‌های حسن روحانی است که «سکوت و انفعال بيشتر دولت در برابر آن، اميد جامعه به تحقق شعارهای انتخاباتی را خواهد کاست.»

در همين حال غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائيه ايران نيز مدتی پيش در يک نشست خبری گفت که بازداشت غنچه قوامی «به ورزش ربطی ندارد» اما سوسن مشتاقيان، مادر غنچه قوامی در واکنش به اظهارات اين مقام قضايی گفت: «دختر من در جريان بازی واليبال بازداشت شد؛ بنابراين به آن ربط پيدا می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • benhour

    ظاهراً وقتی‌ که برای گرفتن وسایلش مراجعه میکنه تازه آقایون میفهمن که ۲ پاسپورت هست و ذهن اسکیزفرنیایی شون شروع به ترشح میکنه خصوصاً که پاسپرت انگلیسی هم داشته که دیگه یعنی‌ بد تر از بد. البته احتمالا اون بالایی‌‌ها خوب میدونن که این طفلک هیچ کاری نکرده ولی‌ دارن یه پیام روشن میفرستن به ایرانی‌‌های خارج که "همونجا که هستین بمونید". (ظاهراً این بیچاره رفته بود ایران برای کمک به بچه‌های فقیر و درمونده).

  • Behrouz

    غنچه شهروند بریتانیا خوشی دلش را زده بود و از کشوری که آزادی پوشش و تماشای مسابقات از ابتدائی ترین حقوق شهر وندان آن کشوراست دوان دوان می آید به جهنم ایران که والیبال تماشا کند؟ میلیونها دخترزیبای ایرانی آرزو دارند از جهنم ایران فرار کنند و غنچه می آید به ایران؟ من از ایران جز اختناق و سلب آزادی چیز دیگری ندیده ام و شعار جانم فدای ایران بسیار بی محتوا است.