ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال تخریب یک کوه ۱۹۲۴ متری در نروژ

بیش از دو هفته است که مسئولان کشور نروژ در منطقه رائوما Rauma در آماده باش کامل و در انتظار ریزش کوهی به ارتفاع ۱۹۲۴ متر به‌سر می‌برند.

بیش از دو هفته است که مسئولان کشور نروژ در منطقه رائوما Rauma در آماده باش کامل و در انتظار ریزش کوهی به ارتفاع ۱۹۲۴ متر به‌سر می‌برند.

با سردتر شدن هوا سرعت جابه‌جایی و تخریب کوه در رائوما بیشتر خواهد شد.

در این کوه که در جنوب غربی کشور نروژ قرار دارد، شکاف‌های متعدی ایجاد شده است و هر لحظه انتظار می‌رود که دچار ریزش و تخریب شود. ساکنان اطراف این کوه منطقه را خالی کرده‌اند.

شهردار منطقه رائوما، لارش اولوف هوستاد، به روزنامه «و.گ» در نروژ گفته است که باید هرچه زودتر برای بهبود و ساماندهی وضعیت ساکنان منطقه که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند چاره‌ای اندیشیده شود.

حرکت این کوه در منطقه رائوما حال حاضر چند سانتی متر در روز است. اولوف هوستاد گفته است با سردتر شدن هوا سرعت جابه‌جایی و تخریب کوه بیشتر خواهد شد.

یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل این بحران محیط زیستی در رائوما، انفجار یک بمب آبی است که برای نخستین بار در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورت تخریب کوه، دست کم باید با ۱۲ هزار کامیون، سنگ‌های ناشی از این ریزش از منطقه جمع‌آوری شود.

به گفته روزنامه افتون بلادت چاپ سوئد، هیچ ضمانتی نیست که استفاده از بمب آبی نتیجه‌ای در  ریزش زودتر و هدفمند این کوه در پی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی شده است که در صورت تخریب کوه، دست کم باید با ۱۲ هزار کامیون، سنگ‌های ناشی از این ریزش از منطقه جمع‌آوری شود.

ریگنالد هرمانس به رادیو سوئد گفته است که حدود ده سال پیش، زمین‌شناسان متوجه جابه‌جایی طبقات زیرین این کوه در منطقه هورهیم Horgheim در روما شده بودند.

از قرن ۱۴ میلادی تاکنون بیش از چهار کوه دچار ریزش بنیادین و تخریب شده‌اند. این حوادث زیست‌محیطی در صد سال گذشته چندین کشته بر جای گذاشته است.

علاوه بر بحران ناشی از تخریب احتمالی کوه در رائومای نروژ، وقوع سیل در هفته گذشته نیز خانه‌های زیادی را در غرب این کشور ویران کرده است. به گزارش روزنامه‌های نروژی  و سوئدی، در دویست سال گذشته چنین سیلی در نروژ بی‌سابقه بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.