ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مريم يحيوی، فعال مدنی در ايران بازداشت شد

مريم سادات يحيوی در حالی که به بيماری سرطان مبتلاست و شيمی درمانی می‌شود، بازداشت شده است.

مريم سادات يحيوی، فعال مدنی که به بيماری سرطان مبتلاست و در حال شيمی‌درمانی بوده، توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

مريم سادات يحيوی، فعال مدنی

هرانا، سايت خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران روز دوشنبه ۱۲ آبان گزارش داد که منابع نزديک به خانم يحيوی گفته‌اند او عصر يکشنبه در منزل شخصی‌اش توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شده است.

بر پايه اين گزارش، يحيوی دقايقی پيش از بازداشت، پيامکی به شماری از دوستانش فرستاده که خبر از بازداشتش می‌داده و سپس تلفن‌ همراهش خاموش شده است.

مريم سادات يحيوی به سرطان دچار است و در حالدرمان از طريق شيمی درمانی و راديوتراپی است.

وی سابقه بازداشت به‌مدت يک ماه در بهمن ۸۹ را دارد که در دادگاه اوليه به سه سال حبس تعزيری محکوم شد، حکمی که در دادگاه تجديدنظر به يک سال حبس کاهش پيدا کرد. با اين حال اجرای حکم اين فعال مدنی به دليل بيماری و پيگيری دوره شيمی درمانی و راديوتراپی به دستور پزشکی قانونی متوقف شده بود.

در همين حال کميسيون پزشکی قانونی، آبان‌ ۹۳ را «پايان طول درمان موقت» مريم سادات يحيوی تعيين کرده بود و قرار بوده که او در اين ماه برای بررسی ادامه طول درمان به پزشکی قانونی مراجعه کند.

يحيوی در تيرماه ۹۳ نيز همراه با تعدادی از فعالان سياسی و مدنی به دفتر پيگيری وابسته به وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجويی قرار گرفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره ۷۰ – ۷۱

    […]  مریم یحیوی، فعال مدنی در ایران بازداشت شد رادیو زمانه ۳ نوامبر ۲۰۱۴ مریم سادات یحیوی، فعال مدنی که به بیماری سرطان مبتلاست و در حال شیمی‌درمانی بوده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. هرانا، سایت خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز دوشنبه ۱۲ آبان گزارش داد که منابع نزدیک به خانم یحیوی گفته‌اند او عصر یکشنبه در منزل شخصی‌اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شده است. […]

  • Maryam Sadat Yahyavi arrested | lalehsr

    […] http://www.radiozamaneh.com/185466 […]