ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان به بریتانیا: «محدودیت تردد نه! از اتحادیه اروپا خارج شوید!»

صدراعظم آلمان با طرح دیوید کامرون برای محدود کردن رفت و آمد آزاد کارگران اروپایی به بریتانیا مخالفت کرده و گفته بهتر است بریتانیا با اتحادیه اروپا وداع کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، به شدت با طرح دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا برای محدود کردن رفت و آمد آزاد کارگران اروپایی مخالفت کرده است. آلمان به بریتانیا می‌گوید اگر قصد تصویب چنین طرحی را دارد بهتر است برای همیشه با اتحادیه اروپا وداع کند و از آن خارج شود.

مرکل طرح دیوید کامرون برای محدود کردن آمد و رفت اتباع اروپایی را غیر قابل قبول می‌داند

پیش‌تر دیوید کامرون از طرح حزب محافظه‌کار برای محدود کردن رفت و آمد کارگران بدون تخصص به ویژه از کشورهای اروپای شرقی به بریتانیا خبر داده بود.

نخست وزیر بریتانیا می‌گوید اگر حزب او موفق شود بار دیگر قدرت را در انتخاب سال آینده به دست بگیرد، آن‌گاه ماندن این کشور در اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ میان شهروندان بریتانیایی به رفراندم می‌گذارد. مخالفت با ماندن بریتانیا در این اتحادیه بزرگ اقتصادی به ویژه در میان احزاب دست راستی در حال رشد است.

حزب راست افراطی «یوکیپ» با طرح شعار خروج از این اتحادیه توانسته است پیروزی‌های چشمگیری در انتخابات محلی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس عوام به دست بیاورد. محافظه‌کاران نیز برای آن که از رقبای دست راستی خود عقب نمانند، طرحی را برای محدود کردن آمد و رفت اتباع اروپایی به بریتانیا پیشنهاد کرده‌اند.

با این حال اتحادیه اروپا می‌گوید رفت و آمد آزاد شهروندان این اتحادیه جزو اصول اساسی و خدشه‌ناپذیر آن است و بریتانیا حق اعمال محدودیت در این زمینه را ندارد.

خبر اخطار مرکل به کامرون را نخستین‌بار روزنامه آلمانی اشپیگل منتشر کرد، اما دفتر نخست‌وزیر بریتانیا هنوز به آن واکنشی نشان نداده با این‌حال گفت‌وگوی میان مرکل و کامرون را نیز تکذیب نکرده است.

مطابق گزارش اشپیگل، مرکل به نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داده که کشورش به سمت «نقطه‌ای بی‌بازگشت» پیش می‌رود.

با این حال برخی نشریات بریتانیا از جمله «ساندی تایمز» گزارش داده‌اند کامرون برای کاهش خشم مرکل در حال تعدیل طرح خود است و قصد ندارد دیگر سهمیه‌ای برای ورود کارگران اروپایی مقرر کند بلکه از آن‌ها خواهد خواست یا ظرف سه ماه پس از ورود به بریتانیا از عهده تامین مخارج خود برآیند یا آن‌که این کشور را ترک کنند.

آلمان و دیگر کشورهای بزرگ اتحایه اروپا می‌گویند آزادی آمد و رفت شهروندان اروپایی از اصول اساسی برای داشتن یک بازار مشترک و یک اتحادیه قوی اقتصادی است و نمی‌توان بر سر آن چانه‌زنی کرد.

پیش‌تر خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز طرح بریتانیا را غیر قانونی خوانده و هشدار داده بود بریتانیا با این اشتباه تاریخی خود را منزوی خواهد کرد.

دیوید کامرون اما می‌گوید اتحادیه اروپا باید شرایط بریتانیا را که با سیل مهاجران اروپای شرقی رو رو ست درک کند.

اختلافات بریتانیا با اتحادیه اروپا در روزهای اخیر شدیدتر نیز شده است. هفته گذشته دیوید کامرون اعلام کرده بود کشورش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون پوند، معادل دو میلیارد و یک میلیون یورو، برای تامین بودجه این اتحادیه را پرداخت نخواهد کرد. اتحادیه اروپا می‌گوید از آن‌جا که بریتانیا از نظر اقتصادی در سال گذشته عملکرد بهتری داشته است باید امسال مبلغ بیشتری به عنوان سهمیه خود به این اتحادیه بپردازد. افرایش سهم پرداخت بریتانیا نارضایتی‌های زیادی در میان احزاب این کشور ایجاد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.