ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دلیل کینه حکومت ایران از احمد شهید

گفت‌وگو با شیرین عبادی و عبدالکریم لاهیجی

ایرج ادیب‌زاده − گفت‌وگو درمورد نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، گزارش احمد شهید، و واکنش حکومت ایران با شیرین عبادی و عبدالکریم لاهیجی

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران

انتشار گزارش جدید احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران همزمان بود با نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در روز نهم آبان / سی و یکم اکتبر. یکی از جلسات این نشست به بررسی ادواری وضعیت حقوق بشر در ایران اختصاص داشت.

دراین جلسه، جوادلاریجانی نماینده رسمی حکومت اسلامی، موارد نقض حقوق بشر در ایران را انکار کرد و گفت که « در این کشور هیچگونه تبعیضی بر اساس نژاد ، رنگ ، جنسیت و مذهب وجود ندارد و تمامی گروه ها از آزادی کامل برخوردارند.»

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارش خود از افزایش اعدام ها اعم از اعدام نوجوانان و پیروان اقلیت های قومی و مذهبی همچنین از محدودیت آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات در ایران ابراز نگرانی کرده است. براساس این گزارش حکومت اسلامی در پانزده ماه گذشته ۸۵۲ تن را در ایران اعدام کرده است - نزدیک به سه اعدام در روز. در میان اعدام‌شدگان هشت تن نوجوان بوده‌اند.

گفت‌وگو

درمورد نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، گزارش احمد شهید، واکنش حکومت ایران و کینه این حکومت به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران گفت‌وگو کرده‌ایم با:

■ خانم شیرین عبادی، حقوق‌دان، رییس کانون مدافعان حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل و

■ آقای عبدالکریم لاهیجی، حقوق دان و رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر.

بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    فيلمی تكاندهنده از وحشیگریهای حکومت داعشی در ايران نيروهای سركوبگر نقابدار جوانان دستگيرشده را در شهر می چرخانند. آنها را در حضور مردم تحقير كرده و كتک ميزنند و وادار ميكنند صدای گاو و گوسفند از خودشان در بياورند و برگ درختان را بخورند. مامورانی كه در خیابان اين رفتار غیرانسانی را با جوانان محروم ميكنند، تصور كنيد كه در زندانها چه بر سر جوانان آزاديخواه می آورند. http://www.youtube.com/watch?v=cgi1x_2endY

  • faryad

    هیأت نمایندگی حکومت اسلامی  ایران در شورای ادواری حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه 4 نوامبر ( 13 آبان) بحث پذيرش 291 پیشنهاد برای بهبود وضعیت حقوق بشررا به تعويق انداخت، و تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا رد پیشنهادهای حقوق بشری 108 کشور جهان را به ماه مارس 2015 موکول کرد.!! در نشست امسال بررسی ادواری حقوق بشر در ژنو که هر چهار سال و نیم یکبار برگزار می‌شود و از 31 اكتبر تا 4 نوامبر ادمه داشت، 108 کشور جهان، 291 پیشنهاد برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران به هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ارائه کردند و از تهران خواستند تا تعهد دهد که آن‌ها را اجرا خواهد کرد پذیرش توصیه‌ها به این معناست که آن کشور، موظف است در چهارسال آینده، آنها را اجرایی کند. پیشنهادهای ارائه شده از سوی 108 کشور جهان به ایران موارد متعددی دارد، که از جمله آن‌ها می‌توان به «لغو اعدام کودکان، لغو مجازات همجنسگرایان، لغو مجازات سنگسار، آزادی اینترنت، رفع سانسور مطبوعات و گسترش آزادی بیان» اشاره کرد. همچنين " بهبود وضعیت زنان ، توجه به حقوق زندانیان و بهبود وضعیت آنان، قطع اعترافات اجباری به مثابه شکنجه زندانی، آزادی تجمع، آزادی زندانیان سیاسی، آزادی اقلیت‌های قومى و مذهبی زندانی چون بهاییان، مبارزه با خشونت خانگی و جنسی و آزادی روزنامه‌نگاران زندانی» از دیگر پیشنهادهایی است که کشورهای عضو شورای ادواری حقوق بشر خواستار اجرای آن‌ها توسط دولت ايران شده‌اند.

  • فرامرز

    دروغ و تزویر و انکار از صفات بارز حاکمین شیعه ایران است