ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یازدهمین اجلاس سازمان ملل برای حفاظت از حیوانات وحشی

سازمان ملل در کیتو، پایتخت اکوادور نشستی برگزار می‌کند برای حفاظت از حیواناتی مانند خرس‌های قطبی، نهنگ‌ها و پرندگان مهاجر.

حیوانات وحشی که به مهاجرت عادت دارند، حیواناتی مانند نهنگ‌ها، خرس‌های قطبی و پرندگان مهاجر تحت تأثیر پدیده‌هایی مانند گرمایش زمین، گسترش بزرگراه‌ها و عملیات استخراج نفت از عمق دریا‌ها و رفت و آمد کشتی‌ها و همچنین ماهیگیری و شکار غیر قانونی در خطر قرار گرفته‌اند.

یازدهمین اجلاس سازمان ملل برای حفاظت از حیوانات وحشی مهاجر

یازدهمین اجلاس سازمان ملل برای حفاظت از حیوانات وحشی مهاجر، سه‌شنبه، ۱۳ آبان/۴ نوامبر در کیتو، پایتخت اکوادور برگزار می‌شود که تدبیری برای حفاظت از جان حیوانات وحشی مهاجر در برابر چنین مخاطراتی بیندیشد.

در نشست کیتو کارشناسانی از ۱۱۹ کشور جهان تا یکشنبه ۱۸ آبان/۹ نوامبر درباره پذیرش ۳۲ حیوان در فهرست حیوانات در خطر، با یکدیگر بحث و گفت‌و‌گو می‌کنند.

در میان حیواناتی که در خطر قرار دارند، ۲۱ نوع کوسه، شیرماهی، اره‌ماهی، خرس‌ قطبی و شیرهای آفریقایی قرار دارند. پیش از این، در سال ۲۰۱۳ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، صید نهنگ در آب‌های آزاد را محدود کرده بود. نشست کیتو در ادامه این تلاش‌های جهانی برای حفاظت از حیوانات وحشی و در معرض خطر برگزار می‌شود.

خرس‌های قطبی به خاطر استخراج نفت در قطب شمال و علاقه گردشگران به این منطقه از جهان و همچنین به دلیل ذوب شدن کوه‌های یخ در اثر گرمایش زمین در خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

نروژ از نشست کیتو تقاضا کرده است تدابیری برای حفاظت از خرس‌های قطبی اندیشیده شود. به گفته نیکلاس انتروپ، یک مقام حفاظت محیط زیست نروژ «آینده خرس‌های قطبی مثل کوه‌های یخ در حال ذوب شدن است.»

در حال حاضر ۲۵ هزار خرس قطبی در جهان وجود دارد. تا ۴۵ سال آینده این تعداد به ۱۵ هزار خرس قطبی کاهش پیدا خواهد کرد.

قرار است که در نشست کیتو پیمان‌نامه‌ای هم برای حفاظت از پرندگان مهاجر به تصویب جامعه جهانی برسد. پرندگان مهاجری که در فصل پاییز از اروپا به آفریقا مهاجرت می‌کنند، به خاطر شکار بی‌رویه بیش از گونه‌های دیگر در خطرند.

نشست کیتو قصد دارد با همکاری کشورهای آفریقای شمالی تدابیری برای محدود کردن شکار پرندگان مهاجر در نظر بگیرد، چنانکه این پرندگان بتوانند از آفریقا خود را به سلامت به اروپا برسانند. علاوه بر شکارچیان، هواپیماهای مسافربری و نیروگاه‌های بادی در دشت‌های وسیع اروپا نیز پرندگان مهاجر را تهدید می‌کنند. در نشست کیتو برای حفاظت از این پرندگان به این موضوعات هم توجه می‌شود. قرار است معیارهایی برای ساخت نیروگاه‌های بادی در نظر گرفته شود که در آینده جان پرندگان مهاجر کمتر به خطر بیفتد.

مهم‌ترین موضوعات اجلاس سازمان ملل در کیتو با چند تصویر

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مقالات بخش فلسفه | نهاد اجتماعی طلیعه/Taleeah

    […] یازدهمین اجلاس سازمان ملل برای حفاظت از حیوانات وحشی […]

  • نهاد اجتماعی طلیعه/Taleeah

    […] یازدهمین اجلاس سازمان ملل برای حفاظت از حیوانات وحشی […]