ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری فلسطینیان و نیروهای اسرائیلی در بیت‌المقدس

بیت‌المقدس و کرانه باختری رود اردن پس از نماز جمعه هفتم نوامبر، صحنه درگیری فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی بود. نتانیاهو دستور داده خانه‌های فلسطینیان در اورشلیم شرقی تخریب شوند.

بیت‌المقدس و کرانه باختری رود اردن پس از نماز جمعه روز هفتم نوامبر، صحنه سنگ‌پرانی فلسطینی‌ها به نیروهای انتظامی اسرائیلی بود. نتانیاهو دستور داده خانه‌های فلسطینیان در اورشلیم شرقی تخریب شوند.

نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به حملات اخیر در بیت‌المقدس، دستور داده که خانه‌های فلسطینی‌ها در بخش شرقی اورشلیم خراب شوند.

نتانیاهو در دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اورشلیم نه یک شهرک فلسطینی، بلک خانه و پایتخت ماست. تصمیم نتانیاهو باید از سوی دستگاه قضایی اسراییل تصویب شود.

روز جمعه هفتم نوامبر، با وجود موانع و تدابیر امنیتی شدید در حریم "کوه معبد"، کشمکش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدی بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای اسرائیلی بروز کرد. سازمان حماس از مردم خواسته بود این روز را به روز مقاومت تبدیل کنند.

حدود ۱۵۰۰۰ نفر برای اقامه نماز به مسجد الاقصی هجوم برده بودند و پلیس تنها اجازه ورود مردان بالای ۳۵ سال و زنان را می‌داد. نزدیک ۱۳۰۰ مامور پلیس در کنار موانع فلزی حضور داشته و مدارک هویتی فلسطینی‌‌ها را کنترل می‌کردند. نماز جمعه بیت‌المقدس با آرامش پایان یافت اما پس از آن در محله‌های عرب‌نشین، سنگ‌پرانی پلیس و مردم شروع شد.

به نقل از خبرگزاری اسرائیلی "ینت"، در محله شعفات هزاران فلسطینی اقدام به برگزاری تشیع جنازه نمادین برای ابراهیم عکازی کردند. عکازی روز چهارشنبه ۵ نوامبر با خودروی خود به عابران پیاده در اورشلیم کوبید و دو نفر را کشت. خود او نیز با شلیک پلیس کشته شد. در این مراسم سمبلیک، فلسطینی‌ها اقدام به سنگ‌پرانی، پرتاب مواد محترقه و آتش‌ زدن لاستیک‌ها کردند.

در کرانه باختری رود اردن نیز اعتراضاتی به وقوع پیوست. پلیس اسرائیل می‌گوید ۴۰۰ فلسطینی در گذرگاه مرزی خلندیه به سوی ماموران سنگ و مواد محترقه پرتاب کرده‌اند که به کسی اصابت نکرده است.

فدریگا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در اسرائیل به سر می‌برد، به اسرائیل هشدار داد که از سرگیری مذاکرات با فلسطینی‌ها را از یاد نبرد. موگرینی گفت: «خطر تنش جدید در بیت‌المقدس آن است که با فراموش شدن مسیر سیاسی، راه بازگشت به خشونت در پیش گرفته شود.»

موگرینی در کنفرانس مطبوعاتی با آویگدور لیبرمان، وزیر خارجه اسرائیل، از لزوم برگشت به فرآیند صلح و مشارکت قدرت‌های منطقه در این روند یاد کرد و از آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به این فرآیند سخن گفت. موگرینی ساخت آبادی‌های یهودی‌نشین را نیز مانعی بر سر صلح خاورمیانه دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.