ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قتل یک جوان عرب و ناآرامی در شمال اسرائیل

پلیس اسرائیل جوان ۲۲ ساله‌ای را در شهر »کفر کنا» به ظن اقدام به حمله از پای درآورد. ویدئویی از صحنه درگیری روایت پلیس را نامعتبر می‌کند. محل واقعه صحنه کشمکش‌های تازه شده است.

پلیس اسرائیل یک جوان ۲۲ ساله را در شهر »کفر کنا» به ظن اقدام به حمله به ضرب گلوله از پای درآورد. ویدئویی از صحنه درگیری روایت پلیس را نامعتبر می‌کند. محل واقعه صحنه کشمکش‌های تازه شده است.

صحنه‌ای از درگیری‌های روز جمعه هفتم نوامبر در بیت‌المقدس

پس از چند حمله و بروز درگیری در روزهای گذشته در بیت‌المقدس، شمال اسرائیل نیز صحنه کشمکش شده است. سکنه شهر «کفر کنا» خبر می‌دهند که پس از کشته شدن یک جوان عرب اسرائیلی ۲۲ ساله توسط پلیس، تظاهراتی عمومی در این شهر به راه افتاده است.

مقامات پلیس می‌گویند قصد دستگیری یک فلسطینی را داشته‌اند که می‌خواست نارنجکی دست‌ساز را به سوی ماموران پرتاب کند اما هم‌زمان، مرد دیگری با چاقو به سمت یک مامور پلیس رفت. روایت پلیس اسرائیل این است که نخست شلیک هوایی کرده و بعد به سوی جوان یاد شده آتش گشوده است.

اما فیلمی ویدئویی از صحنه ماجرا منتشر شده که ماوقع را به گونه دیگری نشان می‌دهد. در این ویدئو مردی دیده می‌شود که شیئی بلندی را به شیشه پنجره خودروی پلیس می‌کوبد. سپس یکی از ماموران از ماشین پیاده می‌شود و ظاهرا اسلحه می‌کشد چرا که مرد جوان عقب می‌رود و ناگهان به زمین می‌افتد.

صحت این ویدئو که پیش از همه در وبسایت "جروزالم پست" منتشر شده نامعلوم است. پلیس اسرائیل اعلام کرده که سرگرم بررسی مسئله است.

شهر «کفر کنا» که ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، پس از این واقعه ناآرام شده و اعتراضاتی در آن به راه افتاده است. جوانان عرب با سنگ به پلیس حمله می‌کنند و لاستیک‌های خودروها را به آتش می‌کشند. این در حالی‌ست که کانون درگیری میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در هفته گذشته، بیت‌المقدس شرقی بود.

پیش از بروز درگیری در شهر کفرکنا، بیت‌المقدس نیز در روز جمعه هفتم نوامبر محل سنگ‌پراکنی فلسطینی‌ها به نیروهای اسرائیلی بود. تظاهرات فلسطینی‌ها پس از نماز جمعه و در واکنش به تصمیم نتانیاهو آغاز شد که دستور داده خانه‌های فلسطینیان در اورشلیم شرقی تخریب شوند. این تصمیم در پاسخ به حملاتی اتخاذ شده که در روزهای گذشته به پلیس اسرائیل انجام گرفت.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی در غزه خواستار توقف خشونت در خاورمیانه شده و طرفین را به صلح و اجرایی کردن راه‌کار دو کشور مستقل در جوار یکدیگر فراخوانده است. موگرینی گفت: «ما به یک کشور فلسطینی نیاز داریم. این هدف و موضع کل اتحادیه اروپاست.»

فدریکا موگرینی روز جمعه هفتم نوامبر با وزیر خارجه و نخست‌وزیر اسرائیل دیدار داشت و در این دیدارها، ادامه ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین را مانعی در روند صلح خاورمیانه دانسته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    چندی پیش آماری در دانمارک منتشر شد و درآن گفته شد که در میان خارجیان، فلسطینیها بیشترین جرمها و خشونت ها را مرتکب میشوند. خشونت وتبهکاری در نها د آنهاست چه در اسرئیل باشد چه در دانمارک. این فقط ایرانیهای عرب تر از عرب و کمونیست های مسلمان تر از حماس عاشق فلسطینیها شده اند.

  • معتمر

    دیگه وقتشه تمام ماجراهای فساد دزدی، هسته ای، زندان، اعدام و ظلم و اسید پاشی و ... را فراموش کنیم و همگام با بسیج و سپاه و لباس شخصی ها به کوچه و خیابان بریزیم تا نکند خدای ناکرده قدس عزیز( که شما همگی و به اشتباه آن را با تصویر مسجد عمر یا قبه الصخره می شناسید) چیزی کم داشته باشد. تمام هموطنان اعم از کمونیست و سوسیالیست و ناسیونالیست یا ملی مذهبی، انحلال طلب یا سلطنت طلب یا هر موجود دیگری که فکرش را می کنید دعوت می کنم کلیه امور زندگی خود را به زمین بگذارند و طبق معمول به این معزل مهم جهان بپردازند. بسم الله!

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 73

    […] نتانیاهو باید تخریب خانه ها در کرانه باختری را متوقف کند هاآرتز ۶ نوامبر ۲۰۱۴ دادگاه عالی اسراییل یک بار دیگر به عنوان صدای حکومت عمل می کند. در پی رد درخواست توقف تخریب خانه زیاد اواد مظنون به کشتن یک پلیس، در دادگاه عالی، نیروهای اسراییل برای تخریب خانه او شتافتند. نیروهای اسراییل اکنون در تدارک تخریب ده ها خانه در کرانه باختری هستند. این سیاست غیراخلاقی و دیوانه وار باید متوقف شود. اسراییل ساخت «۵۰۰ واحد مسکونی» در شرق اورشلیم را تصویب کرد قتل یک جوان عرب و ناآرامی در شمال اسراییل […]