ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لغو ميزبانی ایران در والیبال نوجوانان جهان در پی بازداشت غنچه قوامی

رئيس فدراسيون جهانی واليبال، با ارسال نامه‌ای به رئيس فدراسيون واليبال ايران، ضمن عذر خواهی و تشکر از ايران، اعلام کرد که آرژانتين ميزبان اين رقابت‌ها خواهد بود.

ميزبانی مسابقات واليبال قهرمانی نوجوانان از ايران گرفته شد و رئيس فدراسيون جهانی واليبال با ارسال نامه‌ای به رئيس فدراسيون واليبال ايران، آرژانتين را به عنوان ميزبان جديد اين مسابقات معرفی کرد. به نظر می‌رسد اين اقدام فدراسيون جهانی واليبال در جهت فشار بر ايران برای ارائه توضيحات درباره بازداشت غنچه قوامی و آزادی او است.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، دکتر آری گراسا، رئيس فدراسيون جهانی واليبال، با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی، رئيس فدراسيون واليبال ايران، ضمن عذر خواهی و تشکر از ايران به خاطر پذيرفتن ميزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، اعلام کرد که کشور آرژانتين به عنوان ميزبان اين رقابتها معرفی شده است.

غنچه قوامی، یکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ برای تماشای بازی والیبال که تیرماه سال جاری بازداشت شده به اتهام «تبلیغ علیه نظام» یک سال حبس محکوم شد.

گرچه فدراسيون واليبال به طور رسمی در اين باره اطلاع رسانی نکرده است، به گزارش خبرآنلاين محمد داورزنی لغو ميزبانی ايران به خاطر اعمال فشار برای آزادی غنچه قوامی را تاييد کرده، و با اين حال بازداشت وی به بهانه واليبال را ادعاهای دروغ رسانه های غربی ناميده است.

نامه به حسن روحانی

داورزنی افزوده است که فدراسيون جهانی واليبال نامه‌ای نيز به حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ايران ارسال کرده است و در آن خواهان آزادی غنچه قوامی شده است.

تنها فدراسيون واليبال ايران در اين رابطه تخت فشار نبوده است، بلکه دايره حقوقی کميته بين‌المللی المپيک نيز نامه‌ای به کميته ملی المپيک ايران زده است.

ايران هنوز اميدوار است که ميزبانی دور بعدی جام ملت‌های آسيا را برای خود نگه دارد، زيرا قهرمان آن به بازی‌های المپيک راه پيدا می‌کند، و از اين جهت داشتن امتياز ميزبانی از اهميت زيادی برخوردار است.

مقامات مسئول در حوزه واليبال معتقدند که فشارهای اخير می‌تواند ضربه بزرگی به سير پيروزی‌های واليبال ايران وارد کند. کسانی همچون سعيد درخشنده، دبير فدراسيون واليبال ايران، به سختی از اين موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. درخشنده خواهان برگزاری يک نشست کارشناسی در اين زمينه شده و افزوده است حضور خانم‌ها به شکل صحيح برای ارتقای واليبال و توسعه ورزش مفيد است و بايد هرچه زودتر اين موضوع مديريت شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    علت زندانی کردن غنچه، هم زیباست که در اسلام جرم است،و هم پاسپورت یو کی‌ را دارد.این آخوندها به دنیا سر جنگ دارند.آبرو که ندارند.یک مشت پیر و پاتال مثل بچه‌‌های خرد سال لجباز تصمیم گیرنده اند.زنان باید خانه نشین شوند، تا با اسید و زندان رو در رو نشوند.