ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۱ نفر در حمله ارتش سوریه به «الباب» کشته شدند

در حمله هلی‌کوپترها و جنگنده‌های سوریه با بمب‌های بشکه‌ای به الباب در شمال حلب، دستکم ۲۱ غیرنظامی کشته و ۱۰۰ نفر مجروح شدند.

در حمله‌ ارتش سوریه با بمب‌های بشکه‌ای به شهر الباب در شمال حلب، دستکم ۲۱ غیرنظامی کشته و ۱۰۰ نفر مجروح شدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید بمب‌ها به کمک هلی‌کوپتر پرتاب شده‌اند.

نهاد ناظر بر حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) از حمله ارتش سوریه با بمب‌های بشکه‌ای به منطقه الباب خبر می‌دهد. کنشگران این نهاد می‌گویند ۲۱ نفر در حمله به این منطقه در شمال حلب جان خود را از دست داده‌اند و امکان می‌رود تعداد قربانیان بیش از این شود. در میان کشتگان شماری زن و کودک به چشم می‌خورند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید این بمب‌ها از هلی‌کوپترها و جنگنده‌ها به سوی مردم پرتاب شده‌اند.

بمب‌های بشکه‌ای که در جنگ داخلی سوریه  به کار گرفته می‌شوند، بشکه‌هایی حاوی  مهمات و براده آهن و تکه‌های تیز فلزی هستند که هنگام اصابت از بلندی به زمین منفجر شده و به شعاع وسیعی آسیب می‌رسانند.

حلب از کانون‌های مرکزی نبرد در جنگ داخلی سوریه و از مناطق تحت تسلط داعش است. شورشیان سوری در حلب، هم از سوی نیروهای «دولت اسلامی» و هم از طرف نیروهای دولتی تحت محاصره و فشار قرار دارند.

نیروی هوایی سوریه هم شهرهای تحت اختیار داعش را بمباران می‌کند و هم محلات و مناطقی را که تحت کنترل مخالفان هستند.

این حمله در حالی انجام گرفته که استفان د میستورا، فرستاده عالی سازمان ملل در امور سوریه در تلاش است تا طرحی را برای برقراری مناطق تحت آتش‌بس در سوریه اجرا کند. به گزارش روزنامه "الوطن" چاپ سوریه، میستورا می‌خواهد با این طرح، ارسال کالا و مایحتاج به مناطق بحرانی را تسهیل کند.

د میستورا عصر شنبه ۸ نوامبر برای مذاکراتی سه جانبه به دمشق سفر کرد. قرار است او علاوه بر بشار اسد، با نمایندگان وزارت خارجه و اپوزیسیون سوریه دیدار کند.

این دومین سفر د میستورا به سوریه است. این دیپلمات ایتالیایی-سوئیسی در ماه ژوئیه به جانشینی اخضر ابراهیمی برگزیده شد. ابراهیمی در ماه مه و پس از شکست دو نشست ژنو یک و ژنو و بی حاصل ماندن تلاش‌هایش برای حل دیپلماتیک بحران سوریه، استعفا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.