ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشن ۲۵ سالگی فروپاشی دیوار برلین

به مناسبت بیست و پنجمین

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین، هشت هزار بادکنک هلیومی نورانی به آسمان شب پایتخت آلمان فرستاده شدند.

بالن‌های سفید بر میله‌هایی به بلندی ۳،۶ متر که بلندای دیوار برلین زمانی که بر جای بود و در طول ۱۵ کیلومتر که طول این دیوار بود قرار گرفته و رهاکردن به نوبت آن‌ها در آسمان شب برلین نمادی برای خراب کردن دیواری است که زمانی لقب پرده آهنین داشت.

پیش از برنامه شب یکشنبه، روز یکشنبه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در برنامه‌ای برای بزرگداشت افرادی که در هنگام فرار از آلمان شرقی و در مجاورت دیوار کشته شدند گفت: «سقوط دیوار نشان می‌دهد که رویاهای به حقیقت می‌پیوندند».

در برنامه یکشنبه شب، قطعه پایانی سمفونی شماره نه بتهوون با شعر اصلی آن یعنی «سرود شادی» از فریدریش شیلر، توسط ارکستر برلین به رهبری دانیل بارنبویم در مقابل دروازه براندنبورگ اجرا شد. دروازه براندنبورگ یکی از بناهای تاریخی شهر برلین است که در دوران جنگ سرد نماد جدایی آلمان شرقی و غربی بود و اکنون عنوان سمبل اتحاد آلمان به حساب می‌آید.

دروازه براندنبورگ یکی از بناهای تاریخی شهر برلین است که در دوران جنگ سرد نماد جدایی آلمان شرقی و غربی بود و اکنون عنوان سمبل اتحاد آلمان به حساب می‌آید.

دیوار برلین در سال ۱۹۶۱ برای جلوگیری از فرار مردم برلین شرقی که آن زمان تحت حکومت کمونیستی بود، بنا شد. پایین‌آوردن دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ همراه با پایان جنگ سرد و فروپاشی کمونسیم اتفاق افتاد.

تمام برنامه جشن ۲۵سالگی فروپاشی دیوار برلین به صورت مستقیم در یوتیوب به نمایش در آمد:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    جشن ۲۵ سالگی فروپاشی دیوار برلین و ۲۵ سال عزاداری رفقا