ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو قاضی متهم در پرونده کهريزک به دادسرا احضار شدند

سعید مرتضوی و علی‌اکبر حيدری‌فر، دو تن از قضات پرونده بازداشتگاه کهريزک با شکایت دوباره عبدالحسین روح‌الامینی به دادسرا احضار شدند.

با شکایت دوباره عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی، یکی از جوانان کشته‌شده در بازداشتگاه کهریزک، سعید مرتضوی و علی‌اکبر حيدری‌فر، دو تن از قضات پرونده بازداشتگاه کهريزک به دادسرا احضار شدند.

سعید مرتضوی و علی‌اکبر حيدری‌فر، دو تن از قضات پرونده بازداشتگاه کهريزک به دادسرا احضار شدند

علی‌اکبر حيدری‌فر این خبر را در اختیار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) قرار داده و گفته است او و سعيد مرتضوی به اتهام معاونت در قتل عمدی به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار شده‌اند.

به‌گفته علی‌اکبر حيدری‌فر پرونده بازداشتگاه کهريزک پس از صدور حکم در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران و اعتراض به آن، به شعبه ۹ ديوان عالی کشور ارسال شده و هنوز رأی صادر نشده است.

حيدری‌فر شکایت عبدالحسین روح‌الامینی را به‌دلیل آن‌چه « امر مختومه» نامید، «واهی» خواند و گفت: «يک بار، هم نسبت به آمريت، هم نسبت به معاونت و هم نسبت به مباشرت در قتل رسيدگی و قرار منع تعقيب صادر شده است و اين قرار هم قطعی است.»

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، حسن زارع دهنوی، مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنیت دادستان تهران و علی‌اکبر حیدری‌فر، دادیاری که دستور انتقال تعدادی از معترضان انتخاباتی را به بازداشتگاه کهریزک داده بود، متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک بودند که از مقام‌های قضایی خود تعلیق شده بودند.

در این بازداشتگاه دست‌کم سه نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، به‌ نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی کشته شدند.

شعبه ۷۶ کیفری پس از چندین جلسه محاکمه قضات متهم در پرونده کهریزک، سه متهم پرونده را در رابطه با اتهام بازداشت غیرقانونی به انفصال دایم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کردند. همچنین سعید مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده، افزون بر محکومیت انفصال از خدمت، به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

علی‌اکبر حیدری‌فر گفته است شکایت جدید علیه او و سعید مرتضوی پس از آن‌که وی در دادگاه پذیرفت که دستور اعزام متهمان به کهريزک را داده و از هيچ کس دستور نگرفته‌، يعنی از حدود جلسه سوم يا چهارم دادگاه مطرح شد.

حیدری‌فر گفت: «آقای روح‌الامينی برای اين‌که اقدام متقابلی انجام دهد رفتند شکايت کردند منتها اين شکايت وجهه حقوقی ندارد ولی با وجود این باز هم ما را برای تفهيم اتهام و تحقيق به دادسرا احضار کرده‌اند.»

به‌گفته او، در اين پرونده فقط از او و سعید مرتضوی شکايت شده و از حسن زارع دهنوی شکايت نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اخبار ایران : » دو قاضی متهم در پرونده کهریزک به دادسرا احضار شدند

    […] رادیوزمانه: با شکایت دوباره عبدالحسین روح‌الامینی، پدر محسن روح‌الامینی، یکی از جوانان کشته‌شده در بازداشتگاه کهریزک، سعید مرتضوی و علی‌اکبر حیدری‌فر، دو تن از قضات پرونده بازداشتگاه کهریزک به دادسرا احضار شدند. […]