ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تنش‌های بیت‌المقدس شرقی به تل‌آویو کشیده شد

پلیس اسرائیل می‌گوید یک سرباز ارتش در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن تل‌آویو هدف حمله یک فلسطینی اهل نابلس قرار گرفته که به صورت غیرقانونی وارد تل‌آویو شده بود.

پلیس اسرائیل می‌گوید یک سرباز ارتش در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن تل‌آویو هدف حمله یک فلسطینی اهل نابلس قرار گرفته که به صورت غیرقانونی وارد تل‌آویو شده بود.

یک سرباز اسرائیلی پیش از ظهر دوشنبه ۱۰ نوامبر، با سلاح سرد هدف حمله جوانی فلسطینی قرار گرفته است. مقامات اسرائیلی با اعلام این خبر گفته‌اند که ضارب، به صورت غیرقانونی به تل‌آویو آمده و اهل نابلس در کرانه باختری رود اردن است. اعلام شده که حال مضروب وخیم است.

این حمله پس از چند روز ناآرامی در بیت‌المقدس شرقی و تظاهرات فلسطینیان علیه نیروهای امنیتی اسرائیل انجام شده است. جوانان عرب بیت‌المقدس، روز جمعه هفتم نوامبر پس از پایان نماز جمعه با سنگ و مواد محترقه به ماموران انتظامی اسرائیلی حمله کردند.

هم‌زمان حمله دیگری نیز در کرانه باختری اردن به سه اسرائیلی انجام شد که در ایستگاه اتوبوس منتظر بودند. در این حمله که با چاقو انجام گرفت، یک دختر ۱۴ ساله اسرائیلی کشته شد. سوءقصد در همان محلی صورت گرفته که سه جوان اسرائیلی در ماه ژوئن ربوده شده بودند.

سوءقصد‌های روز دوشنبه می‌تواند موج خشونت بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را تشدید کند. در هفته گذشته، یک راننده فلسطینی مینی‌بوس خود را به عابران پیاده کوبید و موجب کشته شدن یک نفر و جراحت چندین نفر دیگر شد. پلیس اسرائیل ابراهیم عکازی، راننده مینی‌بوس را کشت و همین قتل موجب تظاهرات و تنش جدید شد. مسئولیت این حمله را حماس بر عهده گرفت.

حمله مشابهی در کرانه باختری رود اردن نیز به وقوع پیوست که سه سرباز اسرائیلی را مجروح کرد. مقامات اسرائیلی این سلسله حملات را نشانه احتمالی یک انتقاضه جدید می‌دانند و از به راه افتادن موج مقاومت دیگری نزد فلسطینیان هراس دارند.

در روز شنبه هشتم نوامبر نیز در شمال اسرائیل قتلی روی داد. یک عرب اسرائیلی در اعتراضات شهر کفرکنا به ظن حمله به پلیس هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. پلیس مدعی شد که مقتول با چاقو قصد حمله به ماموران را داشته اما فیلمی ویدئویی از صحنه ماجرا در رسانه‌ها منتشر شده که ماوقع را به گونه دیگری نشان می‌دهد. این قتل نیز زمینه تشنج جدیدی را نزد فلسطینی‌ها و عرب‌های اسرائیلی فراهم کرد.

دلیل تظاهرات و ناآرامی در بیت‌المقدس شرقی، ادامه شهرک‌سازی اسرائیل در شرق اورشلیم و بستن مسجد الاقصی به روی مسلمانان بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.