ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک فلسطینی در تظاهرات ضد اسرائیلی الخلیل کشته شد

با شلیک سربازان اسرائیلی به صفوف تظاهرکنندگان در شهر الخلیل و کشته شدن یک جوان، تنش در کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی گسترده‌تر شد.

با شلیک سربازان اسرائیلی به صفوف تظاهرکنندگان در شهر الخلیل و کشته شدن یک جوان، تنش در کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی گسترده‌تر شد.

درگیری میان فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی ادامه دارد. روز سه‌شنبه ۱۱ نوامبر، جوانی در شهر الخلیل (هبرون) هدف گلوله یک سرباز اسرائیلی قرار گرفت و در بیمارستان درگذشت.

تیراندازی در پی تظاهرات و تجمع ضد اسرائیلی حدود ۱۵۰ نفر انجام شد که سنگ و کوکتل مولوتف به سوی سربازان پرتاب می‌کردند.  مقامات اسرائیلی گفته‌اند که برای متفرق کردن جمعیت، نخست شلیک هوایی کرده‌ و سپس کوشیده‌اند به پای تظاهرکنندگان تیراندازی کنند. مقامات بیمارستانی در الخیل گفته‌اند که جوان مقتول، از ناحیه سینه هدف قرار گرفته است.

قتل این جوان یک روز پس از دو سوءقصد به شهروندان اسرائیلی در تل آویو و کرانه غربی رود اردن روی داد. روز دوشنبه ۱۰ نوامبر، نخست مردی در نزدیکی ایستگاه قطار تل‌آویو به یک سرباز اسرائیلی با چاقو حمله کرد. چند ساعت بعد، حمله مشابهی در کرانه باختری علیه سه نفر صورت گرفت. دو نفر از جمله یک زن جوان اسرائیلی در این حمله کشته شدند و ضارب نیز از سوی نیروهای امنیتی به قتل رسید. مهاجم حمله در تل آویو دستگیر شده است.

محل درگیری روز سه‌شنبه در کرانه باختری، همان جایی بود که محمد الخضیر، نوجوان فلسطینی در انتقام ربایش و قتل سه جوان اسرائیلی ربوده و کشته شد.

دلیل درگیری‌های تازه در خاورمیانه، گسترش آبادی‌های یهودی‌نشین در بیت‌المقدس شرقی و ممانعت اسرائیل از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی است. دولت اسرائیل بیم دارد که فلسطینی‌ها‌، انتفاضه جدیدی را آغاز کنند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به رویدادهای اخیر، نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد. موگرینی که پس از سفر به غزه و اسرائیل به برلین آمده، در ملاقات با وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که طرفین نزاع در خاورمیانه باید دورنمایی سیاسی را در نظر بگیرند و مراقب خطرات گسترش خشونت باشند. موگرینی افزود، اسرائیلی‌ها باید جشم‌اندازی برای زیستن در امنیت را داشته باشند و فلسطینی‌ها هم دورنمایی برای تشکیل دولتی مستقل.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    من فکر میکنم درد فلسطینی ها چپیهای ایران را ***خواهد کرد. به امید آنروز. هر چه زودتر بهتر.