ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عقب‌نشینی وزارت ورزش: اختصاص قسمتی از ورزشگاه‌های والیبال به زنان

رباب شهريان،معاون ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان گفته که با رئیس فدراسیون والیبال صحبت کرده و به او گفته است بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها از مطالبات زنان ايران است.

در پی فشارهای جهانی به مسئولان ورزش ایران در پیوند با حضور زنان در ورزشگاه‌ها، یک مسئول وزارت ورزش گفته است این وزارتخانه قسمتی از ورزشگاه‌ها را در اختيار زنان قرار می‌دهد.

رباب شهريان، معاون ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان ایران اعلام کرد که به‌تازگی این وزارتخانه تصمیم گرفته است قسمتی از ورزشگاه‌ها را در اختیار زنان تماشاگر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ايسنا)، رباب شهريان گفته که با محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال صحبت کرده و به او گفته است بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها از مطالبات زنان ايران است.

معاون ورزش زنان افزود: «اکنون نيز فشاری به ايران درباره بحث ميزبانی مطرح شده است که در نهايت قرار شد سازماندهی کنيم تا قسمتی از سالن‌ها را برای مسابقات در اختيار دختران قرار دهيم که مشکلی هم برای ميزبانی ايران پيش نيايد. جديدترين تصميم گرفته شده اين است که قسمتی از سالن ورزشی در اختيار تماشاگران بانو باشد.»

آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال چندی پیش با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون والیبال ایران، میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان را از ایران گرفت و آرژانتین را به عنوان میزبان جدید این مسابقات معرفی کرد. از ایران گرفته شد. گفته می‌شود این اقدام فدراسیون جهانی والیبال در جهت فشار بر ایران برای ارائه توضیحات درباره بازداشت غنچه قوامی و آزادی او است و رئیس فدراسیون والیبال ایران نیز تأیید کرده است که لغو میزبانی ایران به دلیل اعمال فشار برای آزادی غنچه قوامی بوده است.

محمد رضا داورزنی همچنین گفت که فدراسیون جهانی والیبال نامه‌ای نیز به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران ارسال کرده و در آن خواهان آزادی غنچه قوامی شده است.

رئیس برزیلی فدراسیون جهانی والیبال در سی‌‌وچهارمین کنگره جهانی والیبال در ایتالیا نیز از جمهوری اسلامی خواسته بود تا غنچه قوامی را آزاد کند.

یکی از تجمعات اعتراضی زنان ایران در دفاع از حق زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها

غنچه قوامی، یکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ برای تماشای بازی والیبال بود که تیرماه سال جاری بازداشت و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد.

با این حال محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال بازداشت وی به بهانه والیبال را ادعاهای دروغ رسانه‌های غربی نامیده است.

معاون ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان ایران در این‌باره گفت: «هم‌اکنون فشارهايی که وارد شده ورزشی نيست. وقتی در بازی‌های آسيايی ورزشکار ما برای کسب مدال طلا روی سکو می‌رود يعنی دختران ما برای ورزش و حضور در اين عرصه محدوديتی ندارند. موضوع سياسی است و ما به هر حال در حال مهيا کردن اين بستر هستيم وطبق تصميم جديد قرار شده اين اتفاق بيفتد.»

مردادماه سال جاری عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان خبر از تدوین مقررات و ضوابط حضور زنان در اماکن ورزشی داد.

احمدی در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: «با توجه به این‌که حضور زنان در ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی موضوعی خاص است و در حیطه تصمیم‌گیری وزارت ورزش و جوانان نیست، در تعامل با سایر نهادهای مذکور ضوابط و مقررات حضور زنان در اماکن ورزشی در حال تدوین است.»

زنان در ایران تنها می‌توانند در ورزشگاه‌هایی به عنوان تماشاگر حضور داشته باشند که مسابقات و ورزش‌های مربوط به زنان در آن‌ها برگزار شود.

تیرماه سال جاری مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران، درباره این‌که چرا زنان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند، گفت: «باید ببینیم ضوابط شرعی ما تا چه اندازه اجازه حضور به زنان در ورزشگاه‌ها را می‌دهد؟»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    انانی که به ورود تعدادی از بانوان برای تماشای والیبال حساسند بهتر است به جای اینکار منافع مملکت را فدای فلسطین و غیره نکنند تا در اثر تحریم و انزوای ناشی از ان کشور فقیر شود و بعضی از دختران ایرانی بر اثر فقر اینده خود را در دبی جستجو کنند و اعراب به غیرت مردان ایرانی بخندند

  • سیما

    در کشوری که به ابتدایی ترین حقوق زنان اهمیت داده نمی شود و زن جنس دوم و دکوری محسوب می شود هیچگاه پیشرفت اساسی حاصل نمیشود

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . در قرن 21 هنوز درگیر قرون وسطا هستیم ......