ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهرک‌‌نشینان اسراییلی مسجدی را در کرانه باختری سوزاندند

با اوج گرفتن تنش‌ میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها، مسجدی در روستای مغیر توسط شهرک نشینان به آتش کشیده شد. شب گذشته نیز فلسطینی‌ها به یک کنیسه قدیمی حمله کرده بودند.

شهرک‌نشینان اسراییلی روز چهارشنبه ۱۲ نوامبر مسجدی را در روستای مغیر در کرانه باختری رود اردن به آتش کشیدند. این روستا در نزدیکی یک شهرک یهودی‌نشین به نام شیلو قرار دارد.

مسجد روستای مغیر سوزانده شده است

حمله به این مسجد دو روز پس از آن صورت گرفته است که یک فلسطینی با چاقو به سربازی اسراییلی در تل آویو حمله کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، مقامات فلسطینی می‌گویند طبقه اول این مسجد به آتش کشیده شده و کتاب‌های مذهبی نیز کاملا سوخته است.

حمله به مسجد خشم عمومی در این منطقه را افزایش داده و بیم برخوردهای بیشتر میان فلسطینی‌ها و ساکنان شهرک‌های یهودی‌نشین می‌رود.

در همین حال گزارش شده است که شب گذشته نیز یک بطری حاوی مواد آتش‌زا به درون یک کنیسه باستانی یهودی در منطقه شفارام پرتاب شد که خسارات اندکی به بار آورد. این کنیسه دیگر برای مراسم مذهبی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

حمله به مسجد روستای مغیر در حالی انجام شده است که تنش میان فلسطین و اسراییل به ویژه بر سر شهر بیت المقدس یا اورشلیم در حال افزایش است.

تلاش گروهی از یهودیان افراطی برای ورود به محوطه مسجد الاقصی در بیت‌المقدس/اورشلیم برای برگزاری مراسم مذهبی در مکان‌های متعلق به مسلمانان، به خشم فلسطینی‌ها منجر شد و پس از آن یک خاخام راستگرای اسراییلی هدف گلوله قرار گرفت. دولت اسراییل پس از آن محوطه مسجدالاقصی را برای مدت کوتاهی بست، اما بیم آغاز یک انتفاضه جدید باعث بازگشایی آن شد.

محمود عباس، رییس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین، گروه‌های تندرو اسراییلی را که به طور مرتب به محوطه مسجدالاقصی می‌روند عامل اصلی اوج گرفتن تنش‌ها خوانده و گفته است اسراییل نیز می‌خواهد یک «جنگ مذهبی» به راه بیندازد.

در مقابل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، عباس را مسئول تحریک اذهان عمومی برای افزایش خشونت‌ها معرفی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.