ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان تصویر بهترین کشور را نزد مردم دنیا دارد

آلمان از نظر محبوبیت و از جنبه فرهنگی، گردشگری، سرمایه‌گذاری و مهاجرپذیری در صدر ۴۹ کشور پیشرفته دنیا قرار دارد؛ دستکم از نگاه ۲۰ هزار نفر که مورد پرسش قرار گرفته‌اند!

آلمان از نظر محبوبیت، در صدر ۴۹ کشور پیشرفته دنیا قرار دارد؛ دستکم از نگاه ۲۰ هزار نفر که مورد پرسش قرار گرفته‌اند! این قضاوت در مقایسه با سایر کشورها از نظر دولتی، فرهنگی، مردم، آموزش‌، گردشگری، سرمایه‌گذاری و مهاجرپذیری انجام شده است.

نتیجه یک نظرسنجی از ۲۰ هزار نفر در کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد که آلمان در دوران‌‌ جنگ و بحران، سنگرگاه امنی به شمار می‌رود. آمریکا و بریتانیا در رده دوم و سوم قرار دارند.

بیشترین امتیازی که در نظرسنجی (Nation Brands Index) موجب پیشتازی آلمان به نسبت سایر کشورها شده، کیفیت ورزشی آن در عرصه‌های مختلف است. به طور نمونه، قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نقشی قاطع در صدرنشینی آن ایفا می‌کند. علاوه بر ورزش، ثبات سیاسی و استحکام صنعتی و اقتصادی آلمان نیز ملاک داوری بوده است.

بخشی از امتیازات آلمان از نگاه انجمن جهانی پژوهش‌های بازار (GFK)، به دولت صالح و صادق این کشور باز می‌گردد. نتیجه این تحقیق از سوی پروفسور سیمون آنهولت، استاد علوم سیاسی منتشر شده است. پرسش‌ها ۲۳ جنبه در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی،اجتماعی، آموزشی‌، رفاه، امنیت و... را در بر می‌گرفته‌اند.

نقش "هدایت‌گرانه" آلمان در اتحادیه اروپا و همچنین "مسئولیت‌پذیری در امور بین‌المللی" نیز از نکات اصلی در گزینش این کشور به عنوان بهترین بوده است. امتیازات آلمان در عرصه "سرمایه‌گذاری" و "برابری اجتماعی" نیز بالا بوده‌اند.

این امتیازها اما در مورد آمریکا کاملا فرق می‌کند. ایالات متحده در این نظرسنجی از جنبه "تعهد نسبت به صلح و امنیت جهانی" در مقام ۱۹ در بین ۴۹ کشور قرار گرفته است. تصویر آمریکا به ویژه نزد روس‌ها و مصری‌ها بسیار تیره است. پرسش‌شوندگان روس و مصری، هرگز به این اندازه به آمریکا بدبین نبوده‌اند.

انتقاد اصلی و عدم محبوبیت در افکار عمومی اما در نظرسنجی یاد شده متوجه روسیه است. این کشور در فهرست سال ۲۰۱۴ به رتبه ۲۵ سقوط کرده و آرژانتین، چین و سنگاپور، در رتبه بالاتر از آن قرار دارند.

ژیائویانک شائو، مدیر انجمن تحقیقات بازار می‌گوید: «سیاستمداران باید بدانند که تصویر کشورشان در افکار عمومی، نقشی قاطع در اقتصاد، تجارت و گردشگری دارد و مناسبات دیپلماتیک و فرهنگی نیز از این تصویر متاثر هستند.»

به تاکید شائو، نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که تصویر ابرقدرت‌ها یکی پس از دیگری نزد مردم رنگ می‌بازد.

سیمون آنهولت، استاد علوم سیاسی، پایه‌گذار «فهرست شاخص‌های ملی» است و به دولت‌ها در مورد تفاوت‌ها و امتیازات اقتصادی و اجتماعی مشورت می‌دهد. انجمن تحقیقات بازار (GFK)  نیز در نورنبرگ قرار دارد و چهارمین مرکز تحقیقات بازار در سطح جهانی محسوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.