ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کردها داعش را در کوبانی و کرکوک به عقب رانده‌اند

پیشمرگه‌های کرد پس از تسلیح و تجهیز بیشتر، حملات موفقیت‌‌امیزی به مواضع نیروهای «دولت اسلامی» در کوبانی و کرکوک داشته‌اند. درگیری برای بازپس‌گیری تپه‌های مشته‌نور در جریان است.

پیشمرگه‌های کرد پس از تسلیح و تجهیز بیشتر، حملات موفقیت‌‌امیزی به مواضع نیروهای «دولت اسلامی» در کوبانی و کرکوک داشته‌اند. درگیری برای بازپس‌گیری تپه‌های مشته‌نور در جریان است.

پس از تقویت بنیه دفاعی و نظامی کردها، یگان‌های مدافع خلق در کوبانی توانسته‌اند راه‌های تامیناتی مهمی را در جنوب شرقی این شهر به کنترل خود در آورند.

یک سخنگوی این یگان‌ها روز چهارشنبه ۱۲ نوامبر به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در حال حاضر، درگیری‌ شدیدی میان کردها و شبه‌نظامیان داعش بر سر تپه‌های استراتژیک مشته‌نور در جنوب کوبانی جریان دارد.

پایگاه خبری کردی «ولاتی» نیز به نقل از شاهدان عینی، از درگیری در ارتفاعات مشته‌نور  خبر داد. این تپه که در دو کیلومتری جنوب کوبانی قرار دارد، از اوایل ماه اکتبر به تصرف داعش درآمده است.

دو هفته پیش‌تر، حدود ۱۵۰ پیشمرگه کرد از شمال عراق با سلاح‌های سنگین، وارد کوبانی شدند تا پشتیبان دفاع از شهر در برابر نیروهای داعش باشند. آمریکا و متحدان عرب آنها نیز در این فاصله مواضع داعش در کوبانی و حوالی آن را پیاپی و به تناوب بمباران کرده‌اند.

در اقلیم کردستان عراق‌ نیز پیشمرگه‌ها پیروزی‌هایی در برابر داعش داشته‌اند. آنها روز چهارشنبه با موشک‌های آلمانی و ضدتانک میلان،به مواضع داعش در شمال غربی کرکوک حمله کردند.

مسئولان واحدهای عملیاتی پیشمرگه‌ها می‌گویند که این نخستین مرتبه نیست که موشک میلان را علیه داعش به کار می‌گیرند، بلکه در عملیات استان سومار نیز از این سلاح استفاده شده است.

دولت آلمان در حمایت از کردهای اقلیم، ۳۰ سامانه دفاعی میلان را به همراه ۵۰۰ موشک و ۱۶۰۰ قبضه مسلسل به پیشمرگه‌ها داده است. ‌آن گونه که وزارت دفاع آلمان اعلام کرده‌، ارسال این سلاح‌ها در هفته گذشته به پایان رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کورد

    تپه ی مشت نور واقع در جنوب کوبانی است هیچ ارتباطی با کرکوک ندارد، ضمنا طول تپه ۴ کیلومتر و ارتفاع ان ۹۵۰ متر است، و کاملا در اختیار نیروهای مشترک کورد است، یکم اخبار دقیق درخورد مردم بدید