ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا قانون تحریم ایران را دوباره تمدید می‌کند

باراک اوباما در نامه‌ای به کنگره این کشور اطلاع داده است که در نظر دارد فرمان اجرای قانون اختیار وضع شرایط اضطراری اقتصادی بین‌المللی علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در نامه‌ای به کنگره این کشور اطلاع داده است که در نظر دارد «فرمان اجرای قانون وضع شرایط اضطراری اقتصادی بین‌المللی علیه ایران» را که از  35سال پیش اجرا شده است، یک سال دیگر تمدید کند.

نمایندگان جمهوری‌خواه مخالف کاهش فشار به ایران هستند و در مورد سیاست‌های اوباما درباره مسئله هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده‌اند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سال ۱۹۷۹ علیه ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌های غربی، روز چهارشنبه ۱۲ نوامبر سال جاری، باراک اوباما در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرده است که فرمان اجرای قانون اختیار وضع شرایط اضطراری اقتصادی بین‌المللی علیه ایران را که از سال ۱۹۷۹ جنبه اجرایی یافته است، یک سال دیگر تمدید می‌کند.

خبرگزاری العربیه گزارش داده که به عقیده اوباما، تمدید تحریم‌های واشنگتن علیه ایران از این‌ رو ضروری است که روابط آمریکا با ایران به شرایط عادی بازنگشته و بیانیه‌های الجزیره که در سال ١٩٨١ میلادی بین ایران و آمریکا امضا شده و به ماجرای گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی در تهران پایان داده، هنوز کاملا اجرا نشده است.

این تحریم‌ها در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر، در روز ١٤ نوامبر سال ١٩٧٩برای اولین بار وضع شد. بهانه آن نیز اشغال سفارت آمریکا در تهران توسط گروهی معروف به «دانشجویان پیرو خط امام» و گروگانگیری ده‌ها دیپلمات آمریکایی در تهران بود.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران از اشغال سفارت این کشور در تهران و گروگانگیری ده‌ها دیپلمات آمریکایی آغاز شد

در آن زمان جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا به کنگره این کشور اعلام کرد که شرایط ایران تهدیدی علیه امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور است. در پی ارسال این نامه، فرمان اجرای قانون اختیار وضع شرایط اضطراری اقتصادی بین‌المللی علیه ایران امضا شد.

به واسطه این فرمان، دولت آمریکا توانست سلسله تحریم‌هایی را علیه ایران به مرحله اجرا درآورد و دارایی‌های دولت ایران را در آمریکا مسدود کند. این فرمان باید هرسال بازنگری و تمدید شود.

خبرگزاری رویترز نوشته که اوباما در نامه خود به کنگره آمریکا تاکید کرده که ادامه تحریم‌ها پس از تاریخ ۱۴ نوامبر ضروری است.

درخواست تمدید قانون اختیار وضع شرایط اضطراری اقتصادی بین‌المللی علیه ایران در شرایطی از سوی اوباما مطرح شده است که در پی پیروزی جمهوری‌خواهان که حزب مخالف رئیس جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، این حزب اکثریت کرسی‌های سنا را به دست آورده است. نمایندگان جمهوری‌خواه مخالف کاهش فشار به ایران هستند و از سیاست‌های اوباما در پیوند با مسئله هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ که شامل بریتانیا، فرانسه، روسیه، آمریکا، چین و آلمان است تا روز ۲۴ نوامبر/ ۳ آذر تمدید شده است. این مذاکرات برای رسیدن به توافقی جامع است که از یک سو ایران بتواند به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ادامه دهد و از سوی دیگر کشورهای مذاکره‌کننده اطمینان یابند برنامه‌های ایران نظامی نخواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    اولین بحران اشغال سفارت آمریکا دومین بحران جنگ ایران و عراق (بالای هزار میلیارد دلار هزینه) سومین بحران مسئله هسته ای ( بالای هزار میلیارد دلار هزینه) و حالا در حال تراشیدن بحران چهارم برای ایران با علنی کردن دخالت هایشان در امور کشورهای منطقه هستند و تا زمانی که جنگ سنی و شیعه دامان کشورمان را نگیرد دست بردار نخواهند بود. منتها فراموش کرده اند که ایران با شرایط کنونی اش توان ایستادن مقابل عربستان و متحدانش را نه از نظر مالی و نه از نظر نظامی نخواهد داشت و کشورمان از بیخ و بن نابود خواهد شد. دلشان به چند هزار موشک خوش است که حتی یک عددش هم به خاک عربستان نخواهد رسید. در جنگ غزه فقط بعلت نقص نرم افزاری (که سریعا برطرف شد) یک موشک توانست از گنبد آهنین عبور کند و بقیه یا در بیابانها فرود آمدند و یا در آسمان هدف قرار گرفتند. مشابه این سیستم را عربستان اما تعداد چندین برابر سامانه های اسرائیل در اختیار دارد.