ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واشنگتن توانایی تهران را برای تولید پهپاد باور ندارد

پنتاگون می‌گوید نمونه ایرانی هواپیمای بدون سرنشینی که از روی نمونه آمریکایی ساخته شده تقلیدی کم ارزش است. ایران می‌گوید آمریکایی‌ها با دیدن پهپاد ایرانی «سکته خواهند کرد».

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید نمونه ایرانی هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که از روی نمونه آمریکایی ساخته شده یک «تقلید کم ارزش» است. مقامات سپاه پاسداران اما می‌گویند آمریکایی‌ها با دیدن پهپاد ایرانی «سکته خواهند کرد». موحدی کرمانی، خطیب نماز جمعه تهران نیز گفت ایران توانسته نقایص موجود در نمونه آمریکایی را برطرف کند و نمونه بهتری بسازد.

آمریکا می‌گوید ایران قادر نیست پهپادی مانند نمونه اصلی آن تولید کند

سرهنگ استیو وارن، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در مورد ادعای ایران مبنی بر تولید و آزمایش یک هواپیمای بدون سرنشین از روی نمونه آمریکایی گفته است که این ادعایی بسیار مبالغه‌آمیز است. به گزارش نشریه نیویورک تایمز، این سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت ایران نمی‌تواند فناوری آمریکایی تولید پهپاد را عینا بازسازی کند.

پیش‌تر، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده بود ایران توانسته است از روی یک پهپاد به غنیمت گرفته شده آمریکایی نمونه‌ای ایرانی بسازد. این سردار سپاه همچنین گفته بود اگر تحریم‌ها لغو شود، شاید سپاه یک نمونه ایرانی پهپاد به آمریکایی‌ها بدهد تا «سکته ناقص آن‌ها کامل شود».

اشاره فرمانده هوافضای سپاه پاسداران به پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین آر کیو ۱۷۰ (RQ170) است که در آذرماه سال ۱۳۹۰ در حال پرواز بر فراز آسمان شرق ایران توسط نیروهای نظامی ایران تحت کنترل درآمد و با کم‌ترین آسیب به زمین نشست. به گفته مقامات جمهوری اسلامی، این هواپیمای بدون سرنشین در حال جاسوسی از تاسیسات نظامی و هسته‌ای ایران بوده است.

آمریکایی‌ها نقص در سیستم هدایت این پرنده بدون سرنشین را عامل فرود اجباری آن در ایران اعلام کردند.

«مراکز اتمی اسراییل در تیررس موشک‌های ایران»

در همین حال، موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۳ آبان در تهران نیز تصریح کرد که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی‌ها در قسمت رادار گریزی نواقصی داشت که این نقص‌ها در نمونه ساخت ایران کاملا برطرف شده است.

موحدی کرمانی می‌گوید موشک‌های ایران می‌تواند تاسیسات هسته‌ای اسراییل را هدف قرار دهد

به گفته موحدی کرمانی، قرار است تا پایان سال چهار فروند دیگر از این پهپادها ساخته شود و تولید انبوه آن نیز در سال آینده اجرایی می‌شود. او تصریح کرد اکنون آمریکایی‌ها در کمال بهت و حیرت قدرت تکنولوژی ایران را می‌بینند.

به گفته خطیب نماز جمعه تهران، موشک بالستیک «سجیل» ساخت ایران نیز می‌تواند تمام نقاط اسراییل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را بزند و با خاک یکسان کند.

او تاکید کرده است هیچ مرکزی از مراکز اتمی اسراییل از موشک‌های ایران در امان نیست و موشک‌های ایران لحظاتی پس از پرتاب، از جو زمین خارج می‌شوند و سرعتشان به ۱۶ برابر سرعت صوت می‌رسد.

به گفته موحدی کرمانی، این سلاح‌ها همه ابزاری برای دفاع است و هدف آن، بازدارندگی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • masoud vakili

    البته در ساخت پهن تبحر داریم .

  • موسی

    از این حرفا زیاد میشنویم .حرف مفت که کنتر نمیدازه

  • م

    زمانه خداییش حال میکنی ما چه آخوندای نابغه ای داریم؟ آخه یکی نیست از این پیر خر بپرسه تو اصلا میدونی پهپاد چیه؟ یا سرعت صوت چیه؟ لعنت بر اونکه به شماها میدون داد....