ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولانا عبدالحمید: صدا و سیما باید بی‌طرف باشد

امام جمعه اهل سنت زاهدان، در نامه‌ای به رئیس جدید صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، خواستار احترام این رسانه به اقوام مختلف کشور شد.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با ارسال نامه‌ای به محمد سرفراز، رئیس جدید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خواستار «احترام» این رسانه به «اقوام»، «پرهیز از گرایش‌های جناحی، مذهبی و حزبی» در برنامه‌های مختلف و «پخش اذان اهل سنت در مناطق سنی‌نشین کشور» شد.

مولانا عبدالحمید در نامه خود نوشته است که انتظار می‌رود سازمان صدا و سیما از شایستگان و افراد توانمند اهل‌سنت استفاده کند.

به گزارش وب‌سایت خبری «سنی آن‌لاین»، مولانا عبدالحمید در نامه خود به رئیس جدید سازمان صدا و سیما، پخش اذان اهل سنت از رادیو و تلویزیون مناطق سنی‌نشین را به عنوان یکی از خواست های اصلی خود مطرح کرده و نوشته است: «شایسته است اذان اهل‌ سنت در اوقات شرعی در مناطق سنی‌نشین پخش شود و در راستای معرفی مناسب فرهنگ و آداب و رسوم آنها برنامه‌هایی در رادیو و تلویزیون به زبان مادری اقوام تولید شود.»

این درخواست بارها توسط روحانیان اهل سنت با مسئولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دیگر شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشور در میان گذاشته شده، اما پاسخی به آن داده نشده است.

مولانا عبدالحمید خطاب به محمد سرافراز که روز ۱۷ آبان‌ماه سال جاری در پی صدور حکمی از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب شده، نوشته است در شرایطی این مسئولیت به او واگذار شده که در سراسر جهان، شبکه‌های ماهواره‌ای زیادی راه‌اندازی شده و بسیاری از ایرانیان را جذب برنامه‌های خود کرده است. امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرده است: «با توجه به اینکه رسانه ملی مربوط به همه ایرانیان است، جذب اعتماد مردم ایران تا صدا و سیما را از خود بدانند و به آن اعتماد کنند، بسیار ضروری است.»

این روحانی سنی، پرهیز از گرایش‌های جناحی، مذهبی و حزبی را برای گردانندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی یک ضرورت شمرده و تاکید کرده که لازم است این رسانه دولتی، بی‌طرفی سیاسی خود را به اثبات برساند.

حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت ایران سنی مذهب‌ هستند

بر اساس آمارهای موجود، حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت ایران سنی مذهب‌ هستند، اما هیچکدام از مسئولان و کارشناسان سازمان صدا و سیما از میان این اقلیت دینی انتخاب نشده‌اند.

مولانا عبدالحمید در نامه خود به رئیس سازمان صدا و سیما همچنین بر این نکته تاکید کرده است که انتظار می‌رود سازمان صدا و سیما از شایستگان و افراد توانمند اهل‌سنت به عنوان اعضای رسمی شورای سیاستگذاری، مشاور ریاست این نهاد و سایر مسئولیت‌ها استفاده کند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، همچنین خواستار خودداری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از توهین به «اعتقادات مذهبی و فرهنگ اقوام ایرانی» در برنامه‌های مختلف شده و گفته است: « انتظار می‌رود در این رسانه بزرگ، احترام همه اقوام و مذاهب و ادیان در سطح جهان و به‌ویژه در کشور مد نظر قرار گیرد و از زبان اقوام، لباس، فرهنگ و معتقدات دینی و مذهبی آنها با حرمت خاصی یاد بشوند. تلاش شود در فیلم‌ها و سریال‌ها و سایر برنامه‌های صدا و سیما به لباس و فرهنگ اقوام ایرانی و معتقدات مذهبی‌شان توهینی صورت نگیرد.»

این روحانی و دیگر علمای اهل سنت از جمله مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر، در سال جاری و سال‌های گذشته، به بهانه‌های مختلف، اعتراض خود را نسبت به توهین به باورهای اهل سنت در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • alireza

    اصل اذان اینه: اشهد ان علی ولی الله

  • بامبو

    صدا و سیما و بیطرفی! احترام به حقوق اقلیتها! العجب!!!!

  • Majid

    "صدا و سیما باید بیطرف باشند!!!" چگونه صدا و سیما میتواند طرف نداشته باشد هنگامیکه  «طرف» سیمای خود را بر بالای معابر و ساختمانها آویزان کرده و خود را معظم تصور کرده و همچون این روحانی !؟! سنی پیروی فرقه و مذهب است (و نه دین خالص خداوند که پاک و مبراست از هر گونه فرقه و مذهب و از هر گونه  صدا و سیما سازی زیر عناوینی چون آیت الله و روحانیت و مولانا و غیره و غیره) خود و خود تصمیم میگیرد که چه کسی صدا و سیمای او را نماینده باشد؟ چگونه؟ و بطور کلی صدا و سیمای «طاغوت» جعبه نمایشی است از «طاغوت» معظم له و از برای پیروان دربارش! چه او شاه باشد و چه روحانی شیعه و چه مولانای اهل سنت!