ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با کاهش قيمت نفت، ایران سياست پولی انقباضی را در پیش می‌گیرد

وزير نفت ایران می‌گوید کاهش قیمت نفت بر اقتصاد کشور تأثیر منفی گذاشته و دولت سياست پولی انقباضی و برداشت از صندوق توسعه ملی را در نظر گرفته است.

بيژن نامدار زنگنه، وزير نفت ایران از تأثیر منفی کاهش قیمت نفت بر اقتصاد کشور خبر داد و گفت دولت تدابیری چون سياست پولی انقباضی و برداشت از صندوق توسعه ملی را در نظر گرفته است.

بيژن نامدار زنگنه: ايران قصد دارد يک سياست پولی انقباضی را برای سال آينده اتخاذ کند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، بيژن نامدار زنگنه در این‌باره گفت: «ايران قصد دارد يک سياست پولی انقباضی را برای سال آينده اتخاذ کند و در کنار افزايش درآمدهای مالياتی برای جبران تأثيرهای کاهش قيمت نفت، پروژه‌ها را برپايه ميزان بهره‌وری اجرا کند.»

سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی به بشکه‌ای زیر ۸۰ دلار، دولت ایران را با چشم‌انداز کسری بودجه شدید روبه‌رو کرده است.

میزان سقوط بهای نفت در طول پنج ماه گذشته بیش از ۳۰ دلار در هر بشکه بوده و قیمت آن را از حدود ۱۱۰ دلار به زیر ۸۰ دلار رسانده است. این در حالی است که دولت ایران بودجه خود را بر اساس قیمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه تنظیم کرده است.

کاهش جهانی قیمت نفت در پی آن صورت گرفت که عربستان سعودی اعلام کرد قیمت نفت صادراتی خود به آمریکا را کاهش می‌دهد تا با افزایش تولید نفت در آمریکا رقابت کند. همچنین افزایش عرضه در بازار نفت یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده است. آمریکا در طول سال گذشته بیش از تقاضای بازار جهانی نفت تولید کرده است.

شرکت ملی نفت ایران معتقد است که باید بودجه بر اساس نفت ۷۰ دلاری را معیار بودجه سال آینده در نظر گرفت. چنین کاهش شدیدی، تأثیر بسیار زیادی روی اقتصاد ایران برجای می‌گذارد.

با این حال وزیر نفت می‌گوید: «ايران می‌تواند اين مرحله را با انجام اقدام‌های توازن‌بخش پشت سر بگذارد.»

بیژن نامدار زنگنه همچنین درباره تدابیر در نظر گرفته‌شده، افزود: «ايران با برداشت از صندوق توسعه ملی برای پرداخت پول پيمانکارانی که در پروژه‌های بالادستی فعال هستند، تأثير کاهش درآمد نفتی در اين پروژه‌ها را جبران خواهد کرد.»

وزير نفت ایران گفت این کشور به تبادل اطلاعات با ١١ عضو ديگر اوپک خواهد پرداخت تا شرايط را برای تصميم‌گيری در زمينه شيوه‌ای برای تثبيت قيمت نفت در اوپک، ارزيابی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.